Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trillen R1100S
Reactie van bezoeker 'Willem', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R1100S trild vervelend bij snelheden boven de 80km/h, mijn dealer zegt dat het aan de voorband ligt (Britgestone BT020F 120/70ZR17), ik zelf ben nog zoekende naar de oorzaak.
Wie heeft dit probleem ook bij de hand gehad.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Willem,

Met Bridgestone heb ik met een Honda het zelfde probleem gekend.
Misschien een standaard eigenschap van de bad.
Groethes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludi', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Ik heb dit ook gehad met een BT-20 achter, tot 2x toe vervangen maar en uitgebalanceerd maar de trillingen bleven, metzler erop en probleem was weg.

Groeten Ludi ( R1100RT )
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick vd G', geïmporteerd van het oude forum:

Al 70.000 km met dit type Bridgestones op een R1100RS achter de wielen. Geen centje pijn. Kan mijns inziens dus niet aan de Bridgestones allÈÈn liggen. Inmiddels trouwens een BT 50 R achter (uit Dld), die rijdt nÚg fijner.

Misschien legt jouw dealer ze er niet netjes genoeg omheen (en misschien is dat bij een Bridgestone ook wel moeilijker dan bij een Metzeler???), zodat je een hoogteslagje hebt?

Eerste banden op de 1100RS waren trouwens de Metzelers. Die waren op mijn oude R80 altijd perfect, maar op de 1100 vind ik dat ze halverwege de levensduur niet meer de bocht om te krijgen zijn, dit in tegenstelling tot de Bridgestones die tot het eind toe prima blijven sturen.

Groeten,
Dick
Reply
Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:

De dealer heeft inmiddels de voorband vervangen voor een BT014 maar het probleem blijft dat de motor bij 5000 toeren en daarboven een vervelende resonantie in het frame heeft dat sterk door drinkt naar de voetsteunen en stuur zodat je na verloop van tijd van de motor af moet omdat je vingers en voeten beginnen te tintelen.

Wie heeft dit probleem ook bij zijn R1100S of ben ik de enige met dit probleem en ben ik te kritisch.
Reply
Reactie van bezoeker 'Bouke', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,
misschien toch in een andere hoek zoeken? Synchronisatie, balhoofdlager, wiellagers???

Bouke
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick vd G', geïmporteerd van het oude forum:

Misschien begreep ik jouw trillingsproblemen niet goed? Nu je spreekt over "resonanties in het frame" die uitstralen naar voetsteunen en stuur en waarvan je dode vingers/tenen krijgt, denk ik eigenlijk dat het motortrillingen zijn. Een 1100S heeft het stuur niet in rubber, zoals een RS/RT, en al die vierkleppers trillen nu eenmaal in meer of mindere mate.

Als je er op gaat zitten en je laat de motor in stilstand (kortstondig!) 4.000-5.000 toeren draaien, trilt hij dan ook? Zo ja, dan zijn het dus motortrillingen, en ligt het zeker niet aan de wielen/banden.

Motortrillingen zijn met een zorgvuldige afstelling gedeeltelijk te verhelpen, maar nooit helemaal. Vierkleppers zijn gewoon niet trillingsvrij. De een kan er beter tegen dan de ander. Helaas trilt het ene exemplaar ook erger dan een ander. Zelf rijd ik op mijn 1100RS daarom het liefste ofwel 100-110, ofwel 140-plus, want juist in het bereik 120-130 trilt hij het meest, daarbeneden en daarboven nauwelijks.

Succes met zoeken, Dick.
Reply
Reactie van bezoeker 'boxer-rinus', geïmporteerd van het oude forum:

mijn GS trilt ook in het stuur na lange ritten .
de rechterhand is helemaal dood en tintelt .
ik los het op door het stuur losjes vast te houden en een beetje voorover te leunen.
Reply
Reactie van bezoeker 'RobG', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:mijn GS trilt ook in het stuur na lange ritten .
de rechterhand is helemaal dood en tintelt .
ik los het op door het stuur losjes vast te houden en een beetje voorover te leunen.
B-R, had ik ook last van,heb bij de Hobbyist een "gas-throtlle",ofzo iets gekocht.Dat klem je op je gashendel en je hand hoeft dan niet zoveel inspanning te doen.
Dit werkt goed en kost bijna niks,even bellen daarheen.

MVG.RobG.
Reply
Reactie van bezoeker 'Wim ', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Willem
Ik herken dit probleem, mijn R1100S bj '99 trilt ook enorm.

Trek ik tijdens het rijden de koppeling in , motortoeren laag, dan is het weg.
Dan kun je er van uitgaan dat het motortrillingen zijn (boxer).

Plaatsen van de Brisk bougie's en synchronisatie van de motor heeft geen verbetering opgeleverd.
Veel heb je hier dus ook niet aan, alleen dat je niet de enige bent met dit probleem.
Ik blijf verder zoeken naar een oplossing.

Groeten Wim
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)