Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
onbalans
Reactie van bezoeker 'john', geïmporteerd van het oude forum:

het euvel bij mijn BMW R75/6 uit ''76 presenteerde zich in een beleving,als ware het dat ik permanent over een wasbord rijdt .Dit terwijl het wegdek e.d. mij gunstig gestemd waren.Het verschijnsel liep gelijk evenredig op met het verhogen van de snelheid.Na speurwerk op het gebied van lageringen,veren,afstelling,opnieuw laten uit balanceren van voorwiel en controlleren c.q. correctie (van een lichte slag) hierin,kwam ik tot hetvolgende tot de ontdekking.
De voorband liep zeer licht aan tegen de beugel welke de voorvorkpoten met elkaar verbind,en tevens als bevestiging dient voor het spatbord.
Heb er nu een nieuw voorwiel in hangen wat op zich een enorme verbetering geeft.
Neemt niet weg dat beugel en band elkaar te zeer kort blijven benaderen.
Heb nog de opvulbus bij de steekas een mm ingekort.
Na deze uitvoerige intro is mij vraag:zijn er van genoemde beugel,voor mij,variabele modellen te koop/krijg.Wordt motorrijden weer een leuke en vooral ontspannen bezigheid.Wie van jullie kan mij van info voorzien?
Alvast bedankt,John
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Jij bedoelt die plaatstalen beugel die tussen de vorkpoten zit?

Die is er maar in 1 uitvoering.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton Nijkamp', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi John,

Stomme vraag misschien, maarre, is je voorband niet te breed? Originele breedte is 3.25 inch.

Groeten,
Ton
Reply
Reactie van bezoeker 'Arno van Rooijen', geïmporteerd van het oude forum:

Controleer ook of de beugel niet achterstevoren is gemonteerd. Het spatbord moet mooi de lijn van de buitenband volgen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi.

Jij bedoelt die plaatstalen beugel die tussen de vorkpoten zit?

Die is er maar in 1 uitvoering.

Groeten, Paul.
Ik weet toevallig dat er twee verschillende beugels zijn.
De montagematen zijn hetzelfde, maar de diepte van de doordrukking is verschillend.
Toevallig ontdekt toen ik een voorspatbord van een R90S wisselde, en er achter kwam dat de met de ene beugel de band aanliep.
Ik heb het verschil niet exact gemeten maar ca. 8mm was het zeker.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Chris, je hebt gelijk.

Ik zat in de onderdelenlijst te kijken voor de modellen R50/5 tm R90S, maar op de latere modellen zit die beugel ook en is veranderd in '80.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi.

Chris, je hebt gelijk.

Ik zat in de onderdelenlijst te kijken voor de modellen R50/5 tm R90S, maar op de latere modellen zit die beugel ook en is veranderd in '80.

Groeten, Paul.
Toch leuk om als leek ook eens gelijk te hebben!

Ik ga het meteen vieren met en lekker borreltje Cognac!

Joepie!!!!!
Reply
Reactie van bezoeker 'Math', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Hoi.

Chris, je hebt gelijk.

Groeten, Paul.
Toch leuk om als leek ook eens gelijk te hebben!

Ik ga het meteen vieren met en lekker borreltje Cognac!

Joepie!!!!!
</blockquote>Er zijn inderdaad twee verschillende beugels. Je kunt ze ook niet zomaar wisselen. Bij de eerdere typen is de inkeping van het spatbord bij de beugel minder ver naar het midden van het spatbord. Ik heb zelf een R90s en ben een paar weken geleden tegen dit probleem aangelopen. Ik wilde de RVS uitvoering monteren maar dan zal ik eerst de inkeping in het spatbord moeten vergroten.

Math R90s met S-kuipje met een paar mooie oren. :-)
Reply
Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Math op een 90S zit toch altijd een S kuipje!!!!
Reply
Reactie van bezoeker 'Math', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Math op een 90S zit toch altijd een S kuipje!!!!
Maar ook met zo'n oren? :-)
Groetjes

[img]/import/photos/p17162s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)