Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Running lights installeren op oude boxer
Reactie van bezoeker 'mark', geïmporteerd van het oude forum:

Vraagje : ik ben van plan om running lights te installeren op mijn /7 [1978]. Het gaat om de volgende set/inbouwinstructie :
http://www.running-lights.com/bestand/inbouwen.htm

Mijn vraag is moet ik de diode en weerstand ook inbouwen of kan ik volstaan met het aansluiten van de 5 draden aan de aangegeven punten bij mijn type motor.

Misschien heeft iemand hier al ervaring mee opgedaan ??

Alvast bedankt !!
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Runninglights kun je ook maken zonder (dure) inbouwset. Ik heb dit op mijn R1100RS gedaan door de knipperlichtlampjes te vervangen door duplolampjes (25W/5W), zoals ze vaak gebruikt worden in auto's waar achterlicht en remlicht worden gecombineerd. Bij de autohandel koop je zgn. duplo-fittingen, draadje trekken vanaf dimlicht en klaar is kees.
Ik kan de runninglights aanbevelen aan iedereen die 's winters (in het donker doorrijdt). Automobilisten herkennen je veel eerder als motorrijder.
Reply
Reactie van bezoeker 'leo', geïmporteerd van het oude forum:

Wat zijn Running Lights?
Reply
Reactie van bezoeker 'mark', geïmporteerd van het oude forum:

Kijk op de website www.running-lights.com
Brieden de functie van je knipperlichten uit uit met
-alarmlichten [alle 4 knipperen]
- running lights [alle knipperlichten branden heel zachtjes tijdens rijden, verbeterd je zichtbaarheid]
-remflashes [als je remt knipperen je lichten eventjes heel snel achter elkaar - verbeterd je zichtbaarheid weer]

Alles is instelbaar en zit de gewone functies niet in de weg, plus is niet duur.
Reply
Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb running lights op m'n r65rt van 1981 gemonteerd. omdat ik het knipperlichtrelais bij gebruik hoor klikken (tank eerst verwijderd, anders was niet te controleren), hoefde ik geen diode/weerstand in te bouwen. bij mij werkt 't perfect. geluk.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)