05-18-2009, 01:11 AM
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:
En Lode, heeft het polijsten van de vlotterbakdeksel geholpen ?
Ik zelf heb 2 vragen:
(1)
Hierboven wordt gesteld dat het benzineniveau in de vlotterkamer boven de kurkenpakking uitkomt.
Maar het benzineoverlooppijpje is net zo hoog als de vlotterbak (CV carb 64-3 uit 1992). Dan zou toch betekenen dat er dan constant benzine weglekt? M.i. moet het werkniveau dus altijd onder de kurk liggen.
En dit brengt mij bij vraag (2)
(2)
Als ik de vlotterbak eraf haalt dan staat de bezine meestal tot de helft. Met testen blijkt dat de benzine stopt met stromen indien de vlotter parallel is aan de onderrand van de carburateur.
Is dit een normaal bezineniveau (dus tot de helft van de kamer).
gr..
Rik
En Lode, heeft het polijsten van de vlotterbakdeksel geholpen ?
Ik zelf heb 2 vragen:
(1)
Hierboven wordt gesteld dat het benzineniveau in de vlotterkamer boven de kurkenpakking uitkomt.
Maar het benzineoverlooppijpje is net zo hoog als de vlotterbak (CV carb 64-3 uit 1992). Dan zou toch betekenen dat er dan constant benzine weglekt? M.i. moet het werkniveau dus altijd onder de kurk liggen.
En dit brengt mij bij vraag (2)
(2)
Als ik de vlotterbak eraf haalt dan staat de bezine meestal tot de helft. Met testen blijkt dat de benzine stopt met stromen indien de vlotter parallel is aan de onderrand van de carburateur.
Is dit een normaal bezineniveau (dus tot de helft van de kamer).
gr..
Rik