Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lekkende vlotterkamer carburateur.
#61
Reactie van bezoeker 'Klaas', geïmporteerd van het oude forum:

Meer dan een jaar geleden heb ik al geschreven dat mijn linker carb aan het lekken gaat bij snelheden tussen de 100 en 120. Ik kreeg als reactie dat het vast aan het trillen van het blok lag (nog bedankt TOM) Allerlei oplossingen, zelfs het vervangen van een gloed nieuw setje naalden, geprobeert maar uiteindelijk uitgekomen dat ik mijn toerental aanpas aan het lekgedrag. Dat is de enige manier om broek en schoenen bezine vrij te houden.
Klinkt erg onbevredigend, maar ik heb er ondertussen vrede mee
Reply
#62
Reactie van bezoeker 'Frans', geïmporteerd van het oude forum:

Bij mijn R100 (1984, 150 dkm) acht jaar geleden nieuwe naaldsproeiers en zittingen vernieuwd. Bijkomend probleem was toen, dat een vlotterkamer ging overlopen. Eerst de stand van de vlotters gecontroleerd. Toen de vlotters met een elastiekje omhoog getrokken (dus zonder vlotterbak) en de kranen opengezet. Na een half uur nog geen druppel benzine. Toen de pasvlakken van de vlotterbak en die van het carburatorhuis schoongemaakt . Let op, dat een gebruikte kurkpakking nooit mag uitdrogen. Leg een gebruikte pakking in de benzine of neem een nieuwe. Deze afdichting moet perfect zijn, want het benzinenivo komt hoger dan de afdichtingsrand van de vlotterbak. Kijk ook of de ontluchting van de vlotterbak open is.

Succes,
Frans
Reply
#63
In mei 2006 begon ik met mijn berichtje. Leuk dat het nog steeds terugkomt, minder leuk omdat het een herkenbaar probleem is. Ik heb sinds mijn probleem 3 jaar geleden nooit meer klachten gehad. Gewoon de vlotter vervangen. Het werkt nog perfect na al die jaren.
Reply
#64
Leuk,
mijn probleem is opgelost door de bovenrand van de vlotterbak volkomen glad te schuren op een glasplaat. En dat heb ik zelfs 2 maal moeten doen omdat het de eerste keer niet glad genoeg was. Dat is natuurlijk wel verbazingwekkend omdat er nooit lekkage was totdat ik de kurken pakking verving. Ook heb ik de klembeugel wat bijgebogen zodat hij de vlotterbak steviger aandrukt. Probleem opgelost.
Groeten,
Reyer R80 1985 met s/kuipje
Reply
#65
Vreemd dat polijsten van je vlotterbak wel helpt. Ik denk eerder aan een fabrieksfout van je kurken pakkingen. Het is m.i. niet normaal dat je vlotterbak randen 'ineens" niet goed ziin.

Maar evengoed kan je gelijk hebben.

gr.
Rik
Reply
#66
Zo'n nieuwe pakking is stug en moet eerst onder druk de juiste vorm aannemen. De vlotterbak is maar ruw gietwerk. Zichtbaar waren oneffenheden veroorzaakt door verontreiniging of misschien lucht of dampbelletjes in het aluminium. Op de rand waren een soort grote poriën.
Reply
#67
Reactie van bezoeker 'Lode', geïmporteerd van het oude forum:

Zojuist heb ik het vlotterdeksel maar eens mee naar binnen genomen. Op een glasplaat wiebelde het toch zo'n kleine 1,5 mm heen en weer. Niet vlak dus. Via 220, 600 en 1200 korrel papier op de glasplaat de boel weer helemaal vlak geslepen en terug geplaatst op de fiets.
Vanavond heb ik geen tijd om te testen. Zal wel op Koninginnedag worden.
Ik houd jullie op de hoogte maar ik begin weer wat hoop te krijgen!
vriendelijke groet
Lode
Reply
#68
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Ben benieuwd. Zo te horen is dit een doorbraak!
Reply
#69
Hey Jeroen,
ben je familie van Hedy, destijds in Son?
Reyer
Reply
#70
Reactie van bezoeker 'Joseph', geïmporteerd van het oude forum:

Er is al wel eens een draadje op gestart, maar bij bij dit hier hebben we het nog niet over lekkende /2 (of oudere) carbs gehad. Waarbij het bij deze eveneens meestal het linkse exemplaar is dat gaat lekken.
Ik kom thuis na een rit met m'n R67, zet de motor af, sluit de benzinekraan (of andersom) en trek de motor op de bok. Niks aan de hand, geen gedrup, ook niet tijdens het rijden. Dan pas, wanneer de motor een paar minuten stilstaat, gaat plots de linker carb druppen, en soms nog behoorlijk stevig.
Reeds de dichtingen vervangen, vlotters, naalden, sproeiers, en wat gevogeld met de hoogte van de vlotter (d.m.v. het heveltje onderaan het deksel). Vlotter en deksel links en rechts gewisseld... Niks. Links blijft druppen.
Verder rijden die dingen wel verbazend lekker!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)