Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:
Bep,precies dat bedoel ik, je moet eerst de motor waterpas hebben voordat je de carburateurs waterpas kunt zetten.
henry
henry,
jij hebt antwoord op je vragen en Bep bedankt voor de "visuele" uitleg.
Ik dacht dat de lekkage van de linker carburateur over was. Maar niet dus. Ik heb nog nauwelijks met de r80 kunnen rijden en ik heb hem al weer bijna een jaar. Nu wil ik de carburateur ultrasoon laten reinigen. Wellicht dat er ergens vervuiling van binnen zit.
Wie heeft voor mij een adres in Rotterdam (of omgeving) waar ik dit kan laten doen?
Of nog nieuwe tips rond het probleem. Stellen van de vlotter is het niet want ik stel me een ongeluk zonder resultaat. En ik heb mag dan wel geen techneut zijn maar ik heb ook weer geen twee linkerhanden.
Vr. gr. Lode
Reactie van bezoeker 'Mart', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo,
Ik zou toch maar de oude vlotters vervangen.
De oude kunnen niet tegen moderne benzine en zijn nu zeker met benzine verzadigd, dus te zwaar.
Ook al stel je de oude vlotters goed horizontaal af, toch blijft het probleem.
In mijn geval was na vervangen alle ellende voorbij.
Groeten,
Mart
Lode,
Voor een paar tientjes koop je al een ultrasoon apparaatje.
Heb zelf nooit aangeschaft maar toen wel een keer op gegoogled.
Misschien koop ik er zelf alsnog 1 dan kan ik ook de injectoren van de Volvo een keer reinigen. Maar ook sieraden etc.
Ideetje voor de winkel van de sponsor?
De lekkage wordt door ultrasoon reinigen niet opgelost. Heeft er niets mee te maken. Het ligt aan de afdichting van de vlotterbak, de vlotter, de afstelling van de vlotter of het rubberen tipje van de vlotternaald.
Iets ver gezocht: de vlotterbak is lek.
Hallo,
Vuil uit de tank kan de oorzaak zijn dat de vlotternaald niet afsluit.
Tank en bestaande filters reinigen enextra externe filtertjes toepassen is dan de oplossing.
Bep
Ik ben ook bekend met dit euvel.
Nieuwe L vlotter reeds geïnstalleerd.
Tank en carbs gereinigd
nieuwe vlotterkamer pakking
nieuwe membraam
zo maar ineens uit het niets begint de carb dan weer over te lopen, meestal als de temp oploopt.
Dan buig ik het lipje ietsje bij en de vlotter loopt niet meer over.
Krijgt dan wel te weinig benzine want trekt niet meer door op die R cilinder.
Nu het net weer ietsje kouder is lipje weer terug gebogen en niets aan de hand.
Maar eerdaags als het weer warmer word begint het weer..
Reactie van bezoeker 'Lode', geïmporteerd van het oude forum:
Helaas,
Ik heb al die dingen al gedaan. Nieuwe vlotternaald, nieuwe vlotter en nieuwe pakking. En ik krijg het niet voor elkaar. Motoport Rotterdam is er ook al eens mee bezig geweest maar geen succes. Misschien toch iemand een gouden tip?
vr. groet,
Lode