Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lekkende vlotterkamer carburateur.
#41
Reactie van bezoeker 'Lode', geïmporteerd van het oude forum:

Wat ik ook probeerde, na een tijdje rijden steeds weer lekkages op het moment dat ik stil ga staan of, als ik iets te ver stelde, lopen op alleen de rechter cilinder. Vanochtend weer eens bezig geweest. Nog geen ritje gemaakt maar misschien is het lek nu boven. Het viel me op dat de linker carburateur ongeveer 15 graden naar binnen gekanteld stond. Dit zou het wel eens kunnen zijn. Zo werkt een vlotter natuurlijk nooit precies. De rechter carburateur stond wel recht.
Ik zal jullie op de hoogte houden.

Overigens zit de overloop bij de 32 mm Bing vacuüm carburateurs niet precies in het midden. Bij de linker zit het enigszins rechts van het midden (iets van 1,5 cm.) Rechts heb ik niet gekeken.

Vr. groet,
Lode
Reply
#42
Quote:Ik had ooit ook vrij veel last van lekkage, heb toen radicaal alles vervangen. vlotters, naald, vatting, asje en pakking. En de carburateurs met een klein waterpasje zuiver gemonteerd (motor stond daarbij uiteraard niet scheef). Daarna zelden meer natte laarzen gehad (van de benzine dan). (effe afkloppen...:-)
Klein waterpasje is te koop bij de doe het zelf supermarkt.
Reply
#43
Quote:Ik heb de indruk dat het lekprobleem meestal bij de linker carburateur is. De zijstander laat de motor op de linker kant leunen. Met mijn zijspan (gemonteerd om de motor niet te hoeven opbokken) heb ik dit dus niet. En nu even serieus: zou er verbinding zijn tussen het linksleunen en de vaker lekkende linker vlotterkamer? De overloopbuis zit bij de linker carb volgens mij rechts, dus dat zou het niet kunnen zijn. En evengoed, alles leunt iets meer op links.
Voor de gode orde: de verzadigde vlotter blijft een hoofdpunt, en waarom dan linksa vaker dan rechts?
Groeten,
Egbert
Egbert,

bij mijn vers aangeschafte BMW zit op de linker vlotter een scherpe kras.
het zou natuurlijk kunnen dat bij het leunen naar links de vlotter mn als de vlotterkamer niet helemaal vol is haakt tegen de zijkant van de kamer.

Reply
#44
Ja,
of bij het op de zijstander zetten blijft de linker vlotter iets meer onder de vloeistof en verzadigt eerder? Als de overloopbuisjes symmetrisch zitten aan de binnenkant dan zou rechts een beetje leeglopen en links iets minder bij het op de zijstander zetten. Echter, bij mij zitten beide buisjes rechts, de Hobbyist geeft maar 1 nummer voor het vlotterdeksel, een andere leverancier geeft wel twee nummers, dus links en rechts verschillend?
Wie het weet mag het zeggen.
Egbert
Reply
#45
Quote:Ja,
of bij het op de zijstander zetten blijft de linker vlotter iets meer onder de vloeistof en verzadigt eerder? Als de overloopbuisjes symmetrisch zitten aan de binnenkant dan zou rechts een beetje leeglopen en links iets minder bij het op de zijstander zetten. Echter, bij mij zitten beide buisjes rechts, de Hobbyist geeft maar 1 nummer voor het vlotterdeksel, een andere leverancier geeft wel twee nummers, dus links en rechts verschillend?
Wie het weet mag het zeggen.
Egbert
Bij Bing CV carburateuren zijn de vlotterbakken links en rechts verschillend. Dat heeft te maken met de sproeier voor de choke. Die zit onderin het uitgeboorde kanaal aan de voorkant. Bij de linker aan de rechterkant en andersom bij de rechter.

Het gietstuk van de carburateur links en rechts is gelijk, alleen de afwerking maakt verschil tussen links en rechts, kijk maar naar het zwarte plaatje aan de buitenkant, waar aan de binnenkant de choke zit.

Reply
#46
OK, j_vervloet,
dat is helder. En het overloopbuisje? Bij mij allebei rechts, heb ik nu een verkeerd vlotterdeksel aan 1 kant? Ik heb geen pas- of andere problemen gemerkt met de startcarburateur, dus ik ben het even kwijt. Nogmaals: wie het weet mag hetb zeggen.
Groeten,
Egbert
Reply
#47
Reactie van bezoeker 'Lode', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou nog even laten weten of het horizontaal zetten van de carburateur de oplossing voor de lekkage was. Met een grote grijns op m'n gezicht kan ik volmondig JA zeggen. De lekkage is over. Dus voor iedereen die last van een lekkende carburateur heeft? Kijk eerst even of de carb wel netjes waterpas staat.
groetjes,
Lode
Reply
#48
:-)
Reply
#49
Quote:OK, j_vervloet,
dat is helder. En het overloopbuisje? Bij mij allebei rechts, heb ik nu een verkeerd vlotterdeksel aan 1 kant? Ik heb geen pas- of andere problemen gemerkt met de startcarburateur, dus ik ben het even kwijt. Nogmaals: wie het weet mag hetb zeggen.
Groeten,
Egbert
Welk mer en type carburateur heb jij?

Ik heb het over Bing Constant Vacuum zoals die op de R65 en R80 van na 1985 zit.
Reply
#50
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

de carburateurs waterpas zetten met een waterpas? hoe doe je dat dan? de ondergrond waar de motor op staat moet dan ook waterpas zijn,en zou dat het geval zijn dan zit je nog met ongelijke slijtage van de scharnierpunten en het gedeelte wat de grond raakt van de middenbok .de motor staat dus zelf meestal niet waterpas hoe kun je dan je carburateurs waterpas zetten?
ik doe het altijd op het oog ,waarbij ik die ene horizontale koelrib op de cilynders als richtpunt gebruik.
henry
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)