08-06-2008, 10:06 PM
Ik wil toch ook mijn verhaal even kwijt over een lekkende carburateur (Bing-CV) op een R65 van '86.
Na een week niet gebruikt te zijn bij het opendraaien van de benzinekraan een hevig druppelende linker carburateur. Ik moest rijden maar was elke keer bij het staan voor een stoplicht bang voor brand, want de benzine druppelde op het rubber van het versnellingspedaal en op de uitlaat. Aan het eind van die dag was het lekken over. Maanden geen last gehad maar altijd wel een natte vlotterbak. Ook de dikke rand boven de vlotterbak was nat en bruin. Uitgesloten kon dus de kurkenpakking worden die kort daarvoor vernieuwd was.
Na een paar maanden weer heftig lekken na een anderhalve week stilstaan. Toen de knoop doorgehakt en naar een werkplaats gegaan, de carburateur losgehaald, goed droog gemaakt en in een bankschroef gezet en er een benzinetank op aangesloten. Bleek dat er bezine kwam langs het messing pijpje waar de benzineslang op aangesloten wordt. Deze kon ik ca. 2 mm naar binnen tikken. De rand goed schoongemaakt en in het gootje wat er dan is locktite laten lopen. Dat de kans gegeven om hard te worden. Ik ben nu van het lekken af.
Jaap V.
Na een week niet gebruikt te zijn bij het opendraaien van de benzinekraan een hevig druppelende linker carburateur. Ik moest rijden maar was elke keer bij het staan voor een stoplicht bang voor brand, want de benzine druppelde op het rubber van het versnellingspedaal en op de uitlaat. Aan het eind van die dag was het lekken over. Maanden geen last gehad maar altijd wel een natte vlotterbak. Ook de dikke rand boven de vlotterbak was nat en bruin. Uitgesloten kon dus de kurkenpakking worden die kort daarvoor vernieuwd was.
Na een paar maanden weer heftig lekken na een anderhalve week stilstaan. Toen de knoop doorgehakt en naar een werkplaats gegaan, de carburateur losgehaald, goed droog gemaakt en in een bankschroef gezet en er een benzinetank op aangesloten. Bleek dat er bezine kwam langs het messing pijpje waar de benzineslang op aangesloten wordt. Deze kon ik ca. 2 mm naar binnen tikken. De rand goed schoongemaakt en in het gootje wat er dan is locktite laten lopen. Dat de kans gegeven om hard te worden. Ik ben nu van het lekken af.
Jaap V.