03-04-2008, 09:25 PM
Quote:Jan16,Geen problemen gehad vorige seizoenen met overlopen maar nu tijdens het eerste ritje begon dan bij mij ook het overlopen van jawel met de linker carb. Misschien een vuiltje? Maar na het schoonmaken en na het kraantje open begon het weer over te lopen. Carb eraf en maar controleren van het afsluiten van de vlotternaald. Volgens WP-boek moet de carb als het onderste boven wordt gehouden de vlotter evenwijdig staan met de rand van de carb wil het goed afsluiten. Vraag is nu deze; het betreft een verende vlotternaald met zo'n irritant clipje die de vlotter mee omhoog helpt, moet dit verende gedeelte dan wel of niet ingedrukt zijn voor optimale afsluiting?
ook ik dacht een keer dat pakkingen vervangen voldoende was. Maar het vlotterpeil verhaal is echt ook een essentieel stuk. Er zit een overlooppijpje in het deksel, als het brandstofpeil in de vlotterkamer te hoog is dan loopt de brandstof via dit pijpje weg. Als je de kranen dicht hebt en als ze echt sluiten zal dit nooit veel zijn, en het is in feite altijd teveel.
Groeten,
Egbert
Zoals ik het nog kan bekijken zakt/veert het geheel in wanneer ik het onderste boven houd.
Volgende vraag wanneer ik lipje iets vebuig heb ik het idee dat het clipje de neiging heeft eraf te schuiven, is dit clipje echt noodzkelijk?