Reactie van bezoeker 'Ron68', geïmporteerd van het oude forum:
Ron,
Ben hed helemaal med je eens, fandaar mijn reaktie op mugge(n)ziften.
Hedt gaadt er inderdaat nied om of je hed allemaal goet zpelt, maar of je vraag danwel antwoort goet begrepe wordt. Verder was het best een goede uitleg waar het engelse woord voor kabelbinder vandaan kwam, dit wist ik namelijk nog niet dus heb ik weer wat geleerd.
Greetz,
Ron68
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:
Hoe wordt een lekkende vlotterkamer een discussie over taalproblemen. Ik heb nog flink moeten klooien om de lekkage goed te krijgen. Het is echt millimeterwerk geweest om de benzine snel genoeg en niet hoog in de vlotterkamer te laten komen. Het heeft wat GVD gekost maar GVD en BMW werkt toch niet zo goed samen. Ondertussen proefgereden en gedurende verschillende grotere ritten geen problemen meer ondervonden. Nu het goed synchroniseren van de carbs nog maar dat is vaak zat in dit forum behandeld dus daar kom ik wel uot. Allemaar bedankt, ook de taalpuristen.
Jeroen Hensen Eindhoven
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:
Graag gedaan.
Groeten Arnold met RS kuip en steunwiel
Reactie van bezoeker 'Jan16', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb de kurkpakking in de vlotterkamers van mijn r80rt nu al een anatal keer vervangen. ik blijf dit een lastig karwei vinden. Er blijft benzine uitlopen. Kan iemand mij nu eens duidelijk vertellen hoe de pakkingmakkelijk bevestigd wordt. Ik heb hier moeite mee. Volgens mij ligt het niet aan de afstelling, maar echt aan de wijze waarop de pakking wordt aangebracht.
Bedankt alvast voor je antwoord!
Jan
Je zou de bovenrand van de vlotterbak eens moeten inspecteren. Als die kleine beschadigingen, putjes of wat danook heeft kan dat de oorzaak van de lekkage zijn.
De oplossing is de bovenrand op een vlakke glasplaat met fijn waterproof schuurpapier vlak en glad maken.
Anders moet de klembeugel misschien wat bijgebogen worden
Jan16,
ook ik dacht een keer dat pakkingen vervangen voldoende was. Maar het vlotterpeil verhaal is echt ook een essentieel stuk. Er zit een overlooppijpje in het deksel, als het brandstofpeil in de vlotterkamer te hoog is dan loopt de brandstof via dit pijpje weg. Als je de kranen dicht hebt en als ze echt sluiten zal dit nooit veel zijn, en het is in feite altijd teveel.
Groeten,
Egbert
Ik heb destijds de hele carburateur schoongemaakt en o.a. de vlotternaald vervangen.
Wat mij opviel was dat er een slijmachtige substantie op de zitting van de vlotternaald zat.
Dit met een wattenstaafje met (was)benzine weggehaald en daarna de zaak schoon geblazen.
Daarna geen lekkage meer gehad.
Succes,
Ron
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:
Ja nieuwe pakkingen kan je beter beter een nachtje in de olie te leggen,daarna is hij luchtdicht/benz.dicht.
Ik had het ook,vlijtig nieuwe pakkingen op de carb. en lekken,via het forum draadje las ik dat je de pakkingen eerst een nacht in de olie moet leggen,dus dat kan ook helpen.
RobG.