Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lekkende vlotterkamer carburateur.
#21
Reactie van bezoeker 'Ron68', geïmporteerd van het oude forum:

Ron,

Ben hed helemaal med je eens, fandaar mijn reaktie op mugge(n)ziften.
Hedt gaadt er inderdaat nied om of je hed allemaal goet zpelt, maar of je vraag danwel antwoort goet begrepe wordt. Verder was het best een goede uitleg waar het engelse woord voor kabelbinder vandaan kwam, dit wist ik namelijk nog niet dus heb ik weer wat geleerd.

Greetz,
Ron68
Reply
#22
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Heel goed Lei, ik hou wel van correct taalgebruik. Bindt je hand voor alle zekerheid aan het stuur met een taai-rep!

Groeten,
Reyer R80 1985 (met s-kuipje)
Sinterklaas zit vast met een taai-taai-rap.

Dit voor alle duidelijkheid.

</blockquote>En wat sinterklaas betreft behoren wij ons tot de klassieke deuntjes te houden.
Reply
#23
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Hoe wordt een lekkende vlotterkamer een discussie over taalproblemen. Ik heb nog flink moeten klooien om de lekkage goed te krijgen. Het is echt millimeterwerk geweest om de benzine snel genoeg en niet hoog in de vlotterkamer te laten komen. Het heeft wat GVD gekost maar GVD en BMW werkt toch niet zo goed samen. Ondertussen proefgereden en gedurende verschillende grotere ritten geen problemen meer ondervonden. Nu het goed synchroniseren van de carbs nog maar dat is vaak zat in dit forum behandeld dus daar kom ik wel uot. Allemaar bedankt, ook de taalpuristen.

Jeroen Hensen Eindhoven
Reply
#24
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Graag gedaan.

Groeten Arnold met RS kuip en steunwiel
Reply
#25
Reactie van bezoeker 'Jan16', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb de kurkpakking in de vlotterkamers van mijn r80rt nu al een anatal keer vervangen. ik blijf dit een lastig karwei vinden. Er blijft benzine uitlopen. Kan iemand mij nu eens duidelijk vertellen hoe de pakkingmakkelijk bevestigd wordt. Ik heb hier moeite mee. Volgens mij ligt het niet aan de afstelling, maar echt aan de wijze waarop de pakking wordt aangebracht.

Bedankt alvast voor je antwoord!

Jan
Reply
#26
Je zou de bovenrand van de vlotterbak eens moeten inspecteren. Als die kleine beschadigingen, putjes of wat danook heeft kan dat de oorzaak van de lekkage zijn.
De oplossing is de bovenrand op een vlakke glasplaat met fijn waterproof schuurpapier vlak en glad maken.

Anders moet de klembeugel misschien wat bijgebogen worden

Reply
#27
Jan16,
ook ik dacht een keer dat pakkingen vervangen voldoende was. Maar het vlotterpeil verhaal is echt ook een essentieel stuk. Er zit een overlooppijpje in het deksel, als het brandstofpeil in de vlotterkamer te hoog is dan loopt de brandstof via dit pijpje weg. Als je de kranen dicht hebt en als ze echt sluiten zal dit nooit veel zijn, en het is in feite altijd teveel.
Groeten,
Egbert
Reply
#28
Quote:Jan16,
ook ik dacht een keer dat pakkingen vervangen voldoende was. Maar het vlotterpeil verhaal is echt ook een essentieel stuk. Er zit een overlooppijpje in het deksel, als het brandstofpeil in de vlotterkamer te hoog is dan loopt de brandstof via dit pijpje weg. Als je de kranen dicht hebt en als ze echt sluiten zal dit nooit veel zijn, en het is in feite altijd teveel.
Groeten,
Egbert
Geen problemen gehad vorige seizoenen met overlopen maar nu tijdens het eerste ritje begon dan bij mij ook het overlopen van jawel met de linker carb. Misschien een vuiltje? Maar na het schoonmaken en na het kraantje open begon het weer over te lopen. Carb eraf en maar controleren van het afsluiten van de vlotternaald. Volgens WP-boek moet de carb als het onderste boven wordt gehouden de vlotter evenwijdig staan met de rand van de carb wil het goed afsluiten. Vraag is nu deze; het betreft een verende vlotternaald met zo'n irritant clipje die de vlotter mee omhoog helpt, moet dit verende gedeelte dan wel of niet ingedrukt zijn voor optimale afsluiting?
Zoals ik het nog kan bekijken zakt/veert het geheel in wanneer ik het onderste boven houd.
Volgende vraag wanneer ik lipje iets vebuig heb ik het idee dat het clipje de neiging heeft eraf te schuiven, is dit clipje echt noodzkelijk?
Reply
#29
Ik heb destijds de hele carburateur schoongemaakt en o.a. de vlotternaald vervangen.
Wat mij opviel was dat er een slijmachtige substantie op de zitting van de vlotternaald zat.
Dit met een wattenstaafje met (was)benzine weggehaald en daarna de zaak schoon geblazen.
Daarna geen lekkage meer gehad.

Succes,

Ron
Reply
#30
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

Ja nieuwe pakkingen kan je beter beter een nachtje in de olie te leggen,daarna is hij luchtdicht/benz.dicht.
Ik had het ook,vlijtig nieuwe pakkingen op de carb. en lekken,via het forum draadje las ik dat je de pakkingen eerst een nacht in de olie moet leggen,dus dat kan ook helpen.
RobG.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)