Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'Jeroen Hensen', geïmporteerd van het oude forum:
Beste BMW liefhebbers.
Ik zit met een probleempje dat mijn vlotterkamer benzine lekt. Ik heb de oude pakking verwijderd en vervangen met een nieuwe. De lekkage blijft en het lijkt dat het tussen de pakking doorloopt op het laagste gedeelde van de vlotterkamer.Heeft iemand ervaring en tips.
Jeroen Hensen
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Jeroen,
Dat je vlotterkamer lek kan div, oorzaken hebben.
1 je af sluiter werkt niet goed meer vuiltje op de ziting of versleten.
2 de stand van je vloter is niet goed te laag.
3 je vlotter is met benzine verzadigd,en tezwaar geworden.
Een nieuwe paking werkt niet omdat het benzine niveau te hoog komt.
Misschien moet je je vlotter verbuigen dat de afsluiter hoger komt en daar door eerder afsluit.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Groeten Arnold
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb de vlotter inderdaad wel al wat bijgebogen maar nog niet het effect gecontroleerd. Ik merk geen lekkage als de vlotter omhoog zit maar kan wel controleren of er vuil in zit. Hoe krijg ik dat afsluitertje eruit?
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Het afsluitertje, de vlotternaald, moet er eigenlijk vanzelf uitkomen als je de vlotter er af hebt.
Om de vlotter te demonteren moet je de scharnierpen er uit tikken, let even op aan welke kant de karteltjes zitten, die richting moet hij er uit en van die kant af er ook weer in.
Ondersteun de boel en tik met hulp van een spijkertje de pen een stukje er uit. Daarna kan je met een tang rustig de pen er helemaal uittrekken.
Zoek ook eens verder in dit forum, vorig jaar is er een heel gesprek geweest over jouw probleem.
Bij mij waren het "verzadigde" vlotters, die dus te zwaar waren geworden.
Succes,
Egbert
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:
Ja Egbert heeft gelijk,maar niet op zo'n boer achtige manier met een spijkertje,
maar een goed passend drijvertje ik meen 1.3 mm.
Dan maak je niks stuk.
Groeten Arnold
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb de vlotterbak er een tijdje afgehouden en hopelijk verdampt de benzine die in de vlotter zit (als dit het probleem is). Als de vlotter omhoog is, sluit de benzinetoevoer af dus waarschijnlijk staat de vlotter gewoon te laag.
Ik heb nu enkele dagen om het uit te proberen en hopelijk los ik het snel op want het weer wordt beter.
Reactie van bezoeker 'Frans', geïmporteerd van het oude forum:
Dit onderwerp is al eerder besproken. Hier nog wat opmerkingen. Haal de vlotterbak weg. Doe voorzichtig een tie-rip om de vlotter. (moet horizontaal staan). Open de kraan. Normaal mag er geen benzine uitkomen. Als dit goed werkt, dan moet je pasvlakken/profiel in de carburator goed schoonmaken. Zorg dat het kurk goed aansluit. Hoe er rekening mee, dat het benzinenivo altijd hoger is, dan het laagste punt van de kurkpakking. Als dit niet zo was, dan zou de vlotterbak zonder kurk niet overlopen. Uiteraard in ruststand. Gbruik altijd nieuw kurk.
Succes, Frans
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:
Dit zijsprongetje is voor alle andere taalpuristen op dit forum. De verbasteringsvormen van het begrip "ty-rap" beginnen m.i. groteske vormen aan te nemen. Het kabelbindbandje, de "ty-rap" (zoals hier geschreven de merknaam van de uitvinder) wordt hier nu weer tie-rip genoemd! We weten allemaal wat het is, natuurlijk, maar heren: stop de taalverloedering! Dus: to tie (knopen, binden) heeft de uitvinder vervormd naar ty, en rap (van rapid = snel) is er achteraan geplakt. Ik zal niet meer zwaaien naar lieden die dit ooit nog verkeerd schrijven.
Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:
Heel goed Lei, ik hou wel van correct taalgebruik. Bindt je hand voor alle zekerheid aan het stuur met een taai-rep!
Groeten,
Reyer R80 1985 (met s-kuipje)
Reactie van bezoeker 'gast', geïmporteerd van het oude forum:
Lei ik vind je een muggezifter met of zonder dt.