Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zwaaien!
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Laatste keer dat ik reed, was het alsof iedereen zat te slapen, wat doen 'we' om beter gezien te worden, naast licht overdag ?
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

HELLUP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mijn reactie staat tussen reacties van de 8ste, zie iets naar boven, afhankelijk waar deze weer terecht komt natuurlijk...
Reply
Reactie van bezoeker 'Johan', geïmporteerd van het oude forum:

Beste iedereen,

Als (prive) motorrijder groet ik altijd terug als het verkeer het toelaat. Overigens heeft het ook iets met mijn opvoeding te maken, als iemand je groet, groet je terug en ik zwaai ook uit mezelf, niet alles behoeft rationeel bekeken te worden in de orde van: ken ik hem, zit ik er wel/niet mee in de mis e.d. Het is gewoon leuk en geeft een goed gevoel. Helaas ben ik zo iemand waar mensen soms niet tegen zouden zwaaien (dienaar vd wet) Gelukkig zwaait elke motorrijder naar de politie en de meeste van mijn collega's zijn prive ook fervente motorrijders en zullen dan ook ALTIJD terugzwaaien.

Ik wens jullie allen een spetterend 2007 maak er een mooi en veilig motorrijdend jaar van.

Groetjes

Johan
Reply
Reactie van bezoeker 'Koenraad', geïmporteerd van het oude forum:

Johan,

hier in BelgiÎ hangt het af van de politieman. De Ène zwaait en de andere kijkt nogal vreemd op als ik als collega-motorrijder zwaai !

groeten,
Koenraad
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul ', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rij al een jaartje of vijfentwintig motor, hobbymatig, maar wel BMW.Ik vind het zwaaien er bij horen, en geeft een soort samenhorigheidsgevoel. Als ik op mijn ligfiets onderweg ben gebeurd het zelfde, even een groet als je een collega ligfietser tegenkomt.
Wat ligfietsen en motorrijden een beetje (veel) gemeen hebben, dat je regelmatig over het hoofd wordt gezien, al dan niet met opzet. Ik heb in de loop der jaren ook geleerd
dat je er verschrikkelijk druk en boos om maken niets help, en het rijplezier soms behoorlijk verziekt.Ik probeer zoveel mogelijk vooruit te kijken ( een hoop situaties zie je toch wel aankomen) en min of meer ì vergevingsgezindî te rijden. Kost moeite hoor, toegeven, maar het is de moeite waard, denk ik, al was het ook maar uit een stukje zelfbehoud. Ahum, tot zover deze wijze woorden......

Reply
Reactie van bezoeker 'Leo', geïmporteerd van het oude forum:

Zelf zwaai ik meestal als ik me niet zo goed voel en de aandacht van anderen kan gebruiken. Het is dus meer lijfsbehoud dan vriendelijkheid. Op de snelweg zwaai ik nooit, te snel weg en je blijft aan de gang. Kijk ik liever om me heen en geniet.
s'Nachts zwaai ik overigens nooit.
Wens allen vreugdevolle kilometers

Leo
Reply
ik zwaai naar bijna alle motor rijders,harly rijders niet zo.
komik een motor agent tegen dan groet ik .groet de motor agent terug dan is het een motor rijder ,groet hij niet terug dan is het een agent die zijn werk doet .
motorgroet marc
Reply
Reactie van bezoeker 'frans hensen', geïmporteerd van het oude forum:

natuurlijk zwaai ik altijd naar motorrijders, zelfs naar scooterrijders. Ik heb 9 jaar met een honda 1100 ACE gereden, Toen ik hem kocht stond de teller op 8000 km, toen ik hem weg deed op 89000 km. dus ik ben echt een liefhebber. @ jaar geleden kocht ik er een vespa 125 cc bij, vond ik best leuk . Al reed hij maar maximaal 110 km per uur, kwam ik er achter dat ik op de grote weg net iets te kort kwam. Op een gegeven moment ben ik naar Dordrecht verhuist. Ik woonde er net 1 week toen min scooter werd gepikt, Doodziek was ik ervan. Hij stond vast met 2 sloten en toch s.nachts mijn schutting opengebroken en weg was hij . na een hoop gedoe heb ik niets betaald gekregen van de verzekering omdat er volgens hen geen goed gekeurd slot op zat. Dubbele pech. omdat mijn motor al zoveel km had gereden hek ik hem omgeruild voor een vespa 250 cc ABS. Die heb ik nu 1 jaar. Ik heb er slapeloze nachten van gehad. Hoe kon ik zo stom zijn om mijn kindje weg te doen. Van de week heb ik weer een prachtige Honda 750 ACE gekocht met echt alles erop en eraan. Ik ben zo blij, nooit meer doe ik mijn motor weg voor een scooter. Een scooter is leuk maar een vervoermiddel. Een motor is echt alles, vrijheid saamhorigheid enz. Ik heb 4000 km gereden in de USA, 2500 km in Italie. Heerlijk gewoon. iedereen begreep het niet, mijn vrouw zei hier krijg je spijt van.....nee hoor zei ik, Nou ze heb echt gelijk gehad. Ik ben nu 60 jaar maar ik blijf rijden zolang ik kan.
groetjes Frans

[img]/import/photos/p42998s.jpg[/img]
Reply
Ik zwaai eigenlijk altijd, ingesleten gewoonte. Zwaai dus door een niet te onderdrukken reflex ook naar motorscooters en brommers die sinds een paar jaar op de hoofdrijbaan mogen rijden. Voel me daarna redelijk belachelijk, want die zwaaien (natuurlijk) nooit terug!

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Met andere woorden ik vind groeten weliswaar een vriendelijk gebaar.
Laten wij het vooral blijven doen.

Het jaar 2012 is uitgeroepen tot RESPECT-jaar en dit is z'n klein gebaar naar elkaar.

Mvgr. J.v.Soelen

[img]/import/photos/p43003s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)