Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zwaaien!
Reactie van bezoeker 'boxer-rinus', geïmporteerd van het oude forum:

ik zwaai altijd , behalve naar Harley rijders met veel haar en enge jasjes.
ook naar de motorrijdende ambtenaren zwaai ik niet .
als er veel afstand tussen de tegenkomende baan is zwaai ik ook niet meer ,
het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Reply
Reactie van bezoeker 'Frans Mulder', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zwaai naar iedereen die motor rijdt en maak geen verschil
in merk type of persoon
Op mijn zijspan soms met een been als ik een bocht doorstuur,heb dan
ff twee handjes nodig aan het stuur.
Dit doe ik al 28 jaar met veel plezier ook als de tegenligger niet zwaait !!

Tot zwaais Frans Mulder.
Reply
Reactie van bezoeker 'Elmer', geïmporteerd van het oude forum:

Zwaaien? Een knikje met de helm, mag dat ook? Er komen nou eenmaal momenten voor dat je druk bent met de koppeling een gas of rem en dan is een knikje met de helm wel zo practisch. In de winter zwaai ik naar iedereen, maar op een mooie zomerdag wordt je er soms niet goed van en word je wat selectiver. BMW,s herken ik allemaal van een afstand, dus die krijgen soieso een groet.
Motorrijders op de andere weghelft van een snelweg zijn vaak te ver weg om op te letten en dan heb ik het ook vaak te druk met het redden van het eigen vege lijf. Dus altijd groet is een goed voornemen, maar dat neem ik niet te lettelijk. Sorry dus als ik niet terug groet.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick vd G', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Chris en alle anderen,

Dat motorrijders elkaar groeten (of dat nu zwaaien, poot uitsteken, lichtsignaaltje in het donker geven of een helmknik is), en helpen met pech, was voor mij als schooljongen in de jaren zeventig een van de grote attracties van het motorleven. Ik doe het daarom zelf ook nog steeds (groeten en helpen, ook gestrande automobilisten trouwens, en nee ik ben geen wegenwacht...), al wordt er hoe langer hoe minder teruggegroet. Misschien is bij Chris het heilig vuur wat minder levendig aangezien motorrijden voor hem minder hobby dan transport is, zoals hij zelf schrijft. Voor veel anderen, vooral meer recent opgestapten, zal gelden dat ze pas zijn gaan rijden toen de traditie al aardig verwaterd was. Dat, gevoegd bij de sterke individualisering van de laatste decennia, zal een belangrijk deel van de teruggelopen groetbereidheid verklaren. Wel herken ik ook het beeld dat BMW-rijders significant vaker teruggroeten dan de berijders van andere merken. Bij scooters hoef je het niet eens te proberen... maar dat zullen ook wel geen hobbyrijders zijn.

Bij mezelf merk ik trouwens dat ik steeds vaker een tegemoetkomende motorrijder 'mis', omdat het zo gruwelijk druk geworden is op de weg dat je er niet meer aan toekomt om de tegenoverliggende baan in de gaten te houden (ik doe veel snelwegwerk).

De 'wijsheid' die ik als schooljongen leerde dat Duitsers nooit groeten kan ik trouwens niet bevestigen, ze groeten mij altijd vriendelijk terug (even in de spiegel kijken: ja hoor, witte plaat). En motoragenten groet ik ook altijd, groeten ook altijd terug, en zijn meestal de aardigste dienaren der Hermandad.

Zwaai,
Dick

P.S. Waarom zou je elkaar op straat ook niet gedag zeggen, ook al ken je elkaar niet? Wordt de wereld toch zeker een stuk zonniger van, en kost helemaal niets!
Reply
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zwaai alleen in de winter (behalve in de weekends)
Reply
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zwaai alleen in de winter (behalve in de weekends)
Reply
Reactie van bezoeker 'arent', geïmporteerd van het oude forum:

Ik steek mijn hand nooit op, maar maak een knikje met mijn hoofd. Als een motorrijder groet, en dan doen bijna alle motorrijders, dan uiteraard gewoon terug groeten. Bewust niet teruggroeten lijkt me enigzins arrogant. Maar op warme zomerse zondagen, als ongeveer half nederland op een motorfiets naar de terrasjes gaat, wordt al dat gegroet een beetje overdone. Naar BMW-rijders groet ik wat enthousiaster, uiteraard. Hells Angels, als die al op de weg zitten, en niet in hun blokhut, negeer ik, zo ook andere "coole" harley rijders. Dat knikken is voor mij zo'n automatisme, dat ik dat ook doe bij een motor-agent, en die groeten dan gewoon terug. De motorpliesie, die zijn de kwaadste niet, denk je dan.
Reply
Reactie van bezoeker 'Math', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben opgevoed met zwaaiende motorijders en ik blijf dat ook doen. Ik moet toegeven dat er momenten zijn dat ik ook een beetje radeloos wordt omdat schijnbaar iedereen besloten heeft om op pad te gaan met de motor. S'winters vind ik het zwaaien iest meer een gebaar van verbondenheid. Wat ik mooi vind is dat ik bijna iedere morgen een motorrijder op een rode BMW K100rt serie tegenkomt en die heeft het zwaaien tot een kunst verheven. Hij zwaait alsof hij de aandacht wil trekken omdat er een ernstig ongeval gebeurt is. Ik moet zeggen het geeft me wel een blij gevoel. Gewoon blijven zwaaien!!!!

groetjes, Math

[img]/import/photos/p17017s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,Leuk onderwerp, ik zwaai als ik er zin in heb. Ik voel niet echt die verwantschap, nu heel erg: als ik van te voren duidelijk zie dat het om een bmw gaat, zwaai ik eigenlijk altijd. Raar ? Stom, prima, maar zo ist.

Je kan ook keren en erachter aan gaan en vragen waar hij jou van kent....

Grt, Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zwaai bijna altijd behalve als ik zou moeten blijven zwaaien omdat er te veel motorrijders achter elkaar aan rijden.

Ook heb ik al gezien dat wanneer ik voorbij gereden word er gezwaaid word met deRechter voet, die tilt men op het moment van voorbij rijden dan even op?

Ik heb dit zelf nog nooit gedaan, maar is dit de nieuwe mode?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)