Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bandenkeuze BMW R850R
Reactie van bezoeker 'Erwin', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben toe aan nieuwe banden voor mijn BMW R850R (uit 1999), misschien kan iemand mij van advies dienen?

Even wat gegevens:
- Ik rij nog maar net (in januari mijn rijbewijs gehaald), dus tamelijk onervaren
- Ik rij voornamelijk provinciaal, met veel bochtenwerk en af en toe slecht wegdek
- door het rijgebied kom ik regelmatig grind en vuil op de weg tegen
- Ik rij gewoon door als het regent (en ik reeds onderweg ben Wink )
- Ik rij zo'n 1000 KM per maand, ook op de snelweg
- ik vind grip belangrijker dan duurzaamheid
- en kwaliteit belangrijker dan prijs

Misschien kan iemand me advies geven?

bedankt,
Erwin
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Ik heb altijd tevreden rond gereden op Michelin Pilot Road, gaan ongeveer 12-13000 km mee (achter).
Ga nu Metzeler Z6 proberen, die zouden lichter sturen en wat langer meegaan.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludi', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Paul,

Ik heb net mijn eerste metzler Z6 ( achterband ) laten vervangen 11000km mee gereden maar dan zat ik wel op het canvas ( was niet de bedoeling maar die streep zat er ineeens )

Groeten Ludi ( R1100RT )
Reply
Reactie van bezoeker 'Erwin', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Paul,

Als die metzler banden lichter sturen en langer meegaan, is het dan een correcte veronderstelling dat de grip ook wat minder is? In dat geval zou ik namelijk toch voor de pilot road willen gaan.

gr.
Erwin
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

@Ludi, de Z6 heeft geen middengroef of overdwars lopend profiel wat je in de gaten kunt houden, maar 11000 km valt me een beetje tegen.

@Erwin, Daarover kan ik je eind van de maand berichten, als ik terug ben van vakantie.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:

Ik hoor dat metzelers een beetje overrrated zijn. Wat in ieder geval waar is , is dat ze meer last hebbeen van lengteribbels in het wegdek dan andere banden. Je mag ook voor waar aannemen dat naarmate de band meer slijtvast is, de grip minder is. Metzelers staan bekend om de wat langere levensduur. Of dat komt doordat er rustiger mee gereden wordt dan met ander banden is niet bekend. Dat zou zomaar kunnen zijn doordat de grip wat minder is. Of doordat er oude lullen, die niet van het oorspronkelijke recept afwijken met metzelers blijven rijden. Over banden kun je eindeloos discussieren.
Ik rijd al sinds 1992 op michelin Macadam 50, die me altijd uitstekend bevallen, zowel op mijn R80 als op mijn cx 500. Ik rij 15dkm per jaar, zomer en winter. Ik heb laatst een bridgestone gemonteerd omdat men zei dat de macadam eruit ging. Ik constateer dat deze band heel gevoelig is voor de juiste bandenspanning. Ik zal de bridgestone zeker niet vervangen door weer een bridgestone. Ik ga weer terug naar macadam. Met de macadams rij ik zo'n 12dkm.
Groeten,
Reyer R80 1985 (met s-kuipje)
Reply
Reactie van bezoeker 'Jeep', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rij op Bridgestones, deze werden mij ook aangeraden toen ik hierom vroeg op dit forum. Deze banden bevallen goed, goede grip bij zowel droog weer als bij regen.
Als ik het goed heb zijn het de BT020's. Groetjes, Jeep.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jeep', geïmporteerd van het oude forum:

Overigens mijn motor is ook een R850R!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)