Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vuile rook uit moto BMW K100Rt bij het plaatsen op zijpekkel
Reactie van bezoeker 'koenraad bekaert', geïmporteerd van het oude forum:

sinds enige tijd heb ik mij een BMW K100RT aangekocht met 125000 km op de teller.
Enkele techniekers laten mij weten dat deze (en andere BMW moto's) voor langere tijd (vanaf 20') best geparkeerd wordt op de hoofdpekkel en zeker niet op de zijpekkel. De vuile rook (enkel) bij het starten zou voorkomen door langere tijd parkeren op de zijpekkel. Nu is het voor mij geen senicure om de moto telkens op de hoofdpekkel te plaatsen aangezien de K100Rt nogal zwaar is. Klopt de info omtrent het gebruik van de hoofdpekkel + bestaat er een bepaalde techniek om de moto gemakkelijker op de hoofdpekkel te krijgen ? (best naast de moto staan of erop blijven ?) Nu hef ik mij er een breuk aan, ook adhv het zijdelingse handvat dat dient om de moto op de hoofdpekkel te trekken.
Dank !
Groeten,
Koenraad Bekaert
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron68', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Koenraad,

Het is inderdaad heel normaal dat je K wat rookt als hij op de zijstandaard geparkeert wordt, kan weinig tot geen kwaad!! Beter is wel om de motor gewoon op de middenbok te zetten.
Gewoon naast de motor gaan staan en linkerhand aan het stuur rechterhand aan de lifthandel en met je rechtervoet de middenbok naar beneden drukken. maken beide bochten goed contact met de grond, dan je gewicht op de bok zetten en gelijktijdig met beide handen de motor naar achteren trekken, dan loop je als het ware de motor vanzelf op zijn bok.

Suc6
Greetz,
Ron68
Reply
Reactie van bezoeker 'kees roozemond', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Koenraad,

Dit hangt af van de produktiedatum van je motor.
Geproduceerd na augustus 1988 heeft er geen last meer van.
http://www.flyingbrick.de/D/modellpflege.html
http://www.flyingbrick.de/GB/modifications.html

Met vriendelijke groet,
Kees
K100/2 rookvrij.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Koenraad,
eventueel trek je de motor zachtjes achteruit TERWIJL je met je voet de standaard tegen de grond drukt.
Dan helpt de massa van de motor ook nog mee.
Ik heb dit geleerd om mijn R80 met zijspan makkelijker op de middenbok te zetten wanneer er een wiel uit moest bijvoorbeeld.
Succes ermee. En eventueel een maandje naar de sportschool, gewichten drukken ;-)
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Koenraad Bekaert', geïmporteerd van het oude forum:

Ron 68, Kees, Egbert,

ben nu toch al wat meer gerust ivm het roken als de K100 op de zijpekkel gestaan heeft. (moto van bouwjaar 1986).
Ondertussen heb ik met de gekregen info wat getraind om de k100 op de hoofdsokkel te plaatsen en het lukt mij al aardig. Er zal dan maar helaas niets anders opzitten dan de moto altijd op de hoofdpekkel te plaatsen anders gaat de olie van de motor er allicht vlug moeten aan geloven.

Allemaal alvast bedankt voor de verstuurde info !

groeten,
Koenraad
Reply
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

Koenraadt,
ik heb zelf een k100LT uit 87, en die doet precies hetzelfde. Is typisch voor deze serie. Ik sluit me aan bij de rest, gewoon op de middenbok zetten. Oeffening baart kunst, zelf rij ik iedere dag (100 km, woon-werk) en heb zelfs recentelijk de middenbok vervangen omdat hij in een van de poten gebroken was. . . . ..
groeten,

Erik
Reply
Reactie van bezoeker 'gast', geïmporteerd van het oude forum:

Ja zelfs ook dat is een BMW kwaal.
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ja zelfs ook dat is een BMW kwaal.
Beste gast, we praten hier over een K100LT van 1987!
Dit is bijna twintig jaar oud met dito km ervaring.
Ik neem aan dat U een japanner berijd, met een goed funtionerende middenbok.
Bedenk: Uw middenbok doet het nog goed omdat Uw brommer er meestal werkeloos bovenop staat. met name in de winter is het fijn om als japanese middenpekkel door het leven te kunnen gaan.
In augustus erop, in april er weer af, zo werkt dat dat bij jappen.
Maar goed, het weer wordt eindelijk beter, en zelfs de meest verstokte kachel-fan heeft zijn motor weer van stal gehaald, enthousiast zwaaiend naar de hun tegemoet komende "collega" motorrijders.
Nu het weer weer wat zachter wordt kunnen zij hun PK monsters weer vrijuit laten brullen.
In korte broek en hemdshirt.
Speelgoedmannetjes, je ziet ze steeds vaker,....... helaas.

Chris van Rooy, speelgoedmannetjes-buster.
Reply
Reactie van bezoeker 'Gast', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Chris,
Helaas Chris je slaat de plank mis.
Ik rij al bijna 35 jaar Bmw,dus ik weet waar ik over praat.
Terug koment op de midenbok,jaren terug reed ik op een k100 rs,toen hij ongeveer 3 jaar oud was wilde ik hem opbpkken maar helaas brak de middenbok af.
En jawel daar lag ik op de grond met 2000 gulden schade.
Vaak word BMW geroemd om zijn degelijkheid,maar ik vind dat er ook wel eens een kritischenoot mag klinken.

Groet Gast
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Halo gast.
Je hebt gelijk ik heb de plank misgeslagen, sorry.
Ik sla heel vaak de plank mis.

Maar BMW zal toch wel iets hebben wat jouw bevalt, anders had je neem ik aan al lang een ander merk gekozen neem ik aan.

Ik dacht een anonieme bijdrage, dat zal wel een jappenliefhebber zijn.
Die mogen er voor mij ook gewoon zijn, dat is niet het probleem.
Je anoninimeit vind ik minder sjiek, je hebt gelijk er mag kritisch gesproken worden over BMW, voor wat mij betreft in ieder geval.
Maar dan voor mij niet niet anomiem.
Hoe zou het forum eruit zien als iedereen dat deed? Stel je voor zeg! :-)

Ik blijf speelgoedmannetjes busten zolang ik kan!

Chris van Rooy (vaste gast) R90S en met stuu.......
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)