Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sportief zadel (met kontje) op R75/6
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, ik dacht laat ik m'n R75/6 eens een beetje een andere look geven, en ik zit te denken aan een andere buddyseat. Weet iemand waar je een buddy kan krijgen zoald op bijgevoegde foto? Ik heb al eens bij www.corbin.com gekeken, maar daar zijn ze alleen voor een /6 te krijgen (?) Uiteraard moet e.e.a. zonder de originele spullen te beschadigen. Ik heb trouwens momenteel een Hobbyist imitatie /6 zadel.
Alle sugesties welkom! Groet, Henk

[img]/import/photos/t3081s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Als je eventueel een andere grondplaat kan kopen, kan je ook veel met pu-hardschuim maken! Dus zelf een zadel fabrieken, zwart leder erover en klaar.

succes!
Reply
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

Robbert, bedankt voor de link naar Siebenrock. Mooi spul daar.
Die imitie Giuliari buddy ziet er goed uit.
Er staat alleen bij dat ie voor de /7 is.
Zou dat passen op een /6? Ik zal ze eens mailen.
Een originele grondplaat voor zo'n zadel op de kop tikken, en dan zelf gaan
bekleden... ik weet het niet. Ik wil niet zo'n armzalig eigenbouw gevalletje, het moet er wel netjes uitzien.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
Gr,
Henk

[img]/import/photos/p16825s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'pierre', geïmporteerd van het oude forum:

hallo ben nieuw hier op dit forum is dit zadel voor een r100s nog te koop bij de hobbyist en hoeveel kost het dank bij voorbaat

[img]/import/photos/p38177s.jpg[/img]
Reply
Buddyseat: altijd een lastige materie. Je kunt er voor kiezen om iets bestaands te kopen en hopen dat het goed past, in de praktijk is er vaak teleurstelling, of het past niet goed, of het is geen gezicht.
Tevens een probleem zijn te dunne en gammele aftermarket/imitatie ophangbeugels, dit breekt na verloop van tijd gewoon af, de originele zijn veel sterker.
Het is bij een BMW nu eenmaal lastig om het visueel goed uit te voeren.

Uiteraard heb ik zelf deze problematiek ook ondervonden, ik hen nu zadel numero 5 er op zitten en die is perfect en naar mijn zin, moest hem wel zelf maken.
Mijn motorfiets is dus een R75/5 van 1972 met kort bovenframe(je hebt ze ook met lang bovenframe, wel op letten anders past het geheid niet).
De mijne is omgebouwd naar caferacer achtig iets, 1e zadel: origineel was veel te hoog, te dik, te lomp en zat voor geen meter.
Giulari destijds voor besteld, leek me in 1e instantie wel mooi, maar viel achteraf, in mijn optiek, tegen qua look en zitten.
Dit zadel dus gesloopt en opnieuw aangepast en laten bekleden, was helemaal een ramp, de bekleder begreep mij niet, ik zat nu op een paddestoel en schaamde me dood.(dit zadel is later vermaakt en was nog steeds een sof).
Sportzadel gekocht voor een lang bovenframe(bleek achteraf), hier een poos mee gereden met de nodige ergernis.
De laatste ingreep: het originele 1e zadel gesloopt, alle bekleding en schuim er af, idee in je hoofd prenten hoe het moet worden, de haakse slijper ter hand nemen en de delen er af flexen die storend voor de lijn zijn.
Kontje in model maken met Pur schuim, kun je namelijk gemakkelijk snijden en schuren, hier Polyester matten overheen en het geheel strak maken en spuiten.
Een goede bekleder opzoeken en het laten bekleden met leer, niet met skai, is zo kapot.
Eind resultaat nu echt naar mijn zin, kost wat tijd en moeite en troep, maar dan heb je ook wat.

[img]/import/photos/p38180s.jpg[/img]
Reply
Nog eentje:
Reply
Ging mis:

[img]/import/photos/p38182s.jpg[/img]
Reply
En deze:

[img]/import/photos/p38183s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'pierre', geïmporteerd van het oude forum:

ja ik denk dat ik toch maar zo een zadel bestel ik rij soms met twee en dit is er rap op en afgehaald ik kan nog altijd een eenzitje maken om er dan alleen mee te rijden alvast bedankt rudy voor de snelle reactie mvg pierre
hierbij foto r100s

[img]/import/photos/p38184s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)