Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Raadsel K75
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Is het ratelen metaalachtig en komt het van een specifieke plek?
Reply
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

Ja metaalachtig, Komt volgens mij rechts uit de carterpan.
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Dat ratelen kan wel eens pingelen zijn.

Spuit eens wat WD40 oid rond de aansluiting van de gasklephuizen en de cylinderkop, die zwarte, kunststof flenzen, bij draaiende motor.

Verandert nu het toerental van de motor, dan heb je daar een luchtlek.

Een luchtlek, of 'valse lucht' kan leiden tot een te arm mengsel en dit kan weer pingelen veroorzaken.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'tom', geïmporteerd van het oude forum:

er zitten twee zwarte afdekdopjes op de pijpjes voor het afstellen van het vacuum
op de gasklephuizen op derde zit een slangetje
zitten die er nog op ?

Tom
Reply

Quote:er zitten twee zwarte afdekdopjes op de pijpjes voor het afstellen van het vacuum
op de gasklephuizen op derde zit een slangetje
zitten die er nog op ?

Tom
Yep,

De afdekdopjes en het slangetje zitten er nog op . Een beetje ovale zwarte dopjes.

Reply
Reactie van bezoeker 'Pier', geïmporteerd van het oude forum:

Eric. Is je probleem opgelost? Ik heb ook precies hetzelfde probleem met mijn K75RT
Reply

Quote:Eric. Is je probleem opgelost? Ik heb ook precies hetzelfde probleem met mijn K75RT
Pier,

Ik heb 'm maar naar de dealer gebracht. Het bleek de brandstoffilter te zijn en een ontluchtingsslangetje. 40 Euri handel en 120 Euro arbeidsloon.

Maarr hij rijdt weer als een trein dus het was het waard...

Reply
Reactie van bezoeker 'Pier', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ga het proberen alvast bedankt. als het werkt laat ik het je weten.
Reply
Reactie van bezoeker 'pier', geïmporteerd van het oude forum:

Tijdens rijden in regen achtig weer, ging motor plosteling slecht lopen. Motor bleef het wel doen en bij hoger toerental zelfs redelijk goed. bij laag toeren slecht . Later bleek de motor ook niet meer zo goed te starten. Er zijn nieuwe bougies geplaatst en e.e.a. schoon gemaakt en een nieuwe accu. Hierna ging het wel beter, echter als de motor nog koud was, liep deze bij laag toeren nog steeds slecht en het starten was ook nog niet helemaal goed. Toen maar de bougiekabels vervangen, alweer iets beter, maar nog steeds niet de oude. Als laatste de bobines vervangen, dit bleek de oplossing. Motor draait weer goed in laag toeren en is weer een stuk feller. Per dag rijdt ik ongeveer 120 km. en sinds de nieuwe bobines bespaar ik meer dan 1 euro per dag aan benzine kosten. Bijelkaar was het wel een beetje duur, maar motor is nu wel weer goed.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)