Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
inhoud benzinetank k1100rs
Reactie van bezoeker 'maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Wie weet hoeveel liter in de tank van een k1100rs gaat?
Op papier staat 22 terwijl ik altijd maar 18-19 liter kan bijtanken.

Groetjes,
Maurice
Reply
Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Ik weet de inhoud ook niet,maar dat je maar 18 of 19 liter kunt tanken,komt waarschijnlijk dat je je tank niet hele maal leeg rijdt

Chefke
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb er ooit 20.75 l. getankt, echter de benzinepomp vond dit niet zo prettig en ik ook niet, had trouwens net de kaap van 400km overschreden
Reply
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Ben 1 keer stilgevallen wegens gebrek aan benzine. Toch wel zwaar als je een poosje moet duwen.
Volgens mij ging er toen rond 21 liter in. Ook ik tank normaal gesproken 18 a 19 liter na ca 320 km.
Mark / K1100rs 1992, 163.000 km
Reply

ik sta er van te kijken hoeveel kilometer jullie met een tank rijden. Ik moet na 250 km echt gaan tanken. Ongeveer 1 op 13
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron68', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:ik sta er van te kijken hoeveel kilometer jullie met een tank rijden. Ik moet na 250 km echt gaan tanken. Ongeveer 1 op 13
Is wel een erg hoog verbruik, 1 op 16 moet toch redelijk makkelijk haalbaar zijn.
Wanneer heeft motor voor het laatst een beurt gehad, luchtfilter wel schoon, bougies ok?

Gewoon een paar dingetjes waardoor je hoge verbruik misschien verklaarbaar is en niet te vergeten hoe zwaar is je rechterpols?

Greetz,
Ron
Reply
Reactie van bezoeker 'Floris', geïmporteerd van het oude forum:

Rij zelf K75RT en heb er een keer met moeite 20 ltr ingekregen toen ik echt op benzinedamp de pomp haalde. Het verbaasde mij ook omdat de literatuur spreekt van 22 ltr.
Normaal gesproken tank ik als mijn reserve lampje oplicht. Dan gaat er zo'n kleine 15 ltr. in wat moet kloppen aangezien het lampje gaat branden als er nog zo'n 5 ltr. over is (volgens de literatuur).
verbruik is bij mij ong. 1/15 a 17, ik doe niet mijn best om zuinig te rijden. Stevig optrekken en flink doorrijden dus.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Die brik van mij, een K100rs van '87 zit gemiddeld op 1 op 17,5. In de zomer is ie duidelijk zuiniger dan 'swinters. Op een mooie zomerzondag haal ik zeker 1 op 19.
Ik ben 'r ook een die van doorrijden houd en regelmatig eens flink doortrekt. 250km met een tank benzine is erg weinig hoor.....

Doeg!
Reply
Reactie van bezoeker 'Helmer', geïmporteerd van het oude forum:

aan de hand van waterverplaatsing van de K- tank heeft BMW 22 liter vastgesteld
mvg
Helmer/Almere
Reply

zal binnenkort luchtfilter eens vervangen. Ik laat weten of hij dan wat zuiniger rijdt. Moet overigens twee weekies wachten want ik heb vorige week dinsdag een schuiver gemaakt. Gelukkig alleen wat gekneusde ribben, niet schuldig en 2000 euro schade.
GRTZ maurice
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)