Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bedradingsprobleem...:(
Reactie van bezoeker 'jacco...', geïmporteerd van het oude forum:

alles weer aangesloten maar ik krijg nog geen eens contact...ik hou enkele draadjes over,maar die waren al afgeplakt toen ik nog moest gaan restaureren(voltmeter?)...op 1na;een zwarte draad die uit het boompje komt van de gashandle kant...daar zit niet zo een haaks beschermrubbertje op voor op de printplaat...ben bang dat er aardig wat aan verbouwd is aan heel die bedrading...
http://members.home.nl/hierisjacco/
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Ik weet niet wat je vraag is,maar dat draadje zo wel eens van je rem licht schakelaar kunnen zijn.
Als die er tenminste op zit(voorrem)

Groeten Arnold
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Jacco,
meet eens waar je wel 12 Volt hebt en waar niet meer, dan kunnen we ongetwijfeld meer gerichte hulp bieden.
Volgens het schema uit Peter's voor de /6 komt er geen zwarte draad uit het rechter armatuur, alleen maar groengeel, bruingeel, blauwzwart en blauwrood. Kan je het armatuur open maken (voorzichtig want pielige constructie) en kijken waar die zwarte draad aan vast zit?
Doet je hoofd(start)relais het als je contact maakt? Formeel is het alleen maar een startrelais en wellicht heeft een vorige eigenaar de motor "gemoderniseerd"? Controleer ook of je contactslot nog goed is, als je de sleutel in de "rij" stand zet moeten de geelwitte en de dunne en dikke groene 12 Volt hebben.
Heb je de draden aan het diodeblok goed aangesloten, en allemaal? Want zo ongeveer het hele boordsysteem krijgt zijn voeding dank zij de rode draad van diodebord naar startrelais en dan via de andere rode draad naar de stekerplaat in het koplamphuis. In die stekerplaat heb je dus ook nog mogelijke puzzels, gelukkig is elke groep stekers gemerkt doordat ze in een vlak zitten met de kleur van de draden die er aan moeten (mogen).
Succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Overigens, Jacco,
misschien heb ik je mail adres al i.v.m. CD, anders mail effe naar boesrijk2home.nl met iets anders op de 2, dan geef ik je mijn telefoonnummer, dat werkt sneller. Kunnen we on-line trouble shooten (troep schieten).
Groeten,
egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'jacco...', geïmporteerd van het oude forum:

een maat van me is nu net weg...hoop hocuspocus over schemas en reletjes en draadjes,maar op een gegeven moment draait hij aan het contact en er ging van alles branden!!!ik heb zelfs een halve seconde mijn startmotor weer gehoord!
alleen blijft nu het remlicht nog branden,maar dat heeft misschien te maken met de achter remlicht schakelaar...pedaal zit er nog niet in nl,moet nog worden verchroomd...
enne egbert,je bent een gouwe kerel...
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)