Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het effect van de geometrie op het stuurgedrag.
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Nou wie begint?
Reyer?
Reply
Reactie van bezoeker 'frank ', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb vorkpoten die ik door mijn kroonplaten kan laten zakken, een halve centimeter
laten zakken is een kortere wielbasis en gelijke een ander stuurkarakter. De motor
wordt veel diecter maar ook zenuwachtiger. Een halve centimeter omhoog geeft veel
meer rechtuitstabiliteit maar dan moet ik de motor de bocht in drukken.
Alles heb z'n voordeel.
Frank
Reply
Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Even mijn bijdrage.
Ik heb sinds kort een aluminium ventiel dopje gemonteerd.
Nu is het middelpuntvliedende kracht dus danig af genomen,dat de recht uit stabielitijd iets is af genomen.
Maar daar staat tegen over dat hij (R 100/7)veel beter met een trekkend achterwiel
de bocht in valt.

Groeten Chefke
Reply
Reactie van bezoeker 'Ronaldo', geïmporteerd van het oude forum:

Als jullie alles beter denken te weten dan de ontwerpers van BMW waarom ga je dan zelf geen motor bouwen of meld je aan bij BMW als ontwerper. Zelden heb ik zulke onzin gelezen als in bepaalde onderwerpen op dit forum!! Het lijkt steeds meer op een babbelbox met inhoudsloze discussies, gelukkig hoef je niet alles te lezen, maar ik kon het niet laten om nu toch ff me gal te spuwen, waar is de beheerder van dit forum gebleven???
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Als jullie alles beter denken te weten dan de ontwerpers van BMW waarom ga je dan zelf geen motor bouwen of meld je aan bij BMW als ontwerper. Zelden heb ik zulke onzin gelezen als in bepaalde onderwerpen op dit forum!! Het lijkt steeds meer op een babbelbox met inhoudsloze discussies, gelukkig hoef je niet alles te lezen, maar ik kon het niet laten om nu toch ff me gal te spuwen, waar is de beheerder van dit forum gebleven???
Ronaldo,

Alhoewel ik het niet met je eens ben dat op dit forum alleen maar onzin wordt verkocht, vind ik ook wel dat de sfeer niet altijd even serieus is.
Maar dat vind ik dus wel leuk, het is ten slotte ook geen forum voor ernstige zieken of wel soms.
Het onderwerp ligt in de hobby-sfeer, geen probleem dus voor wat mij betreft.

Alhoewel ik dit draadje heb opgestart naar met een knipoog naar de vraag "remmen met de achterrem" ( ook onzin?) kan de inhoud toch best wel zinvol zijn, ook al vind jij dit misschien niet.
Sommige mensen experimenteren met de geo van hun motor, en zijn daadwerkelijk in staat hun motor stukken beter te laten sturen dan vanuit de fabriek.
Je moet niet vergeten dat de fabriek de grootste gemene deler moet leveren.
Daar komt nog bij dat de titel van het draadje niet pretendeert het beter te weten dan BMW, alleen de gevolgen te bespreken, iets wat jouw schijnbaar niet zint.
Een forum is mijn inziens niet alleen bedoelt om iedere bout en moet al te serieus te bespreken.
Ik zie dat als een collega BMW rijder een serieus probleem heeft hij altijd keurig van advies wordt voorzien van andere BMW rijders met kennis op dit gebied.
Dat is dus klasse, daar is een forum voor.
Als er tussentijds een beetje gedolt wordt met verdwaalde BMW autorijders vind ik dat alleen maar geinig.
Het is jammer dat jij het niveau van het forum niet voldoende vind.

Daarom dit voorstel:
Ronaldo (als dat tenminste je echte naam is).
Jij start een draadje op met een zinnig onderwerp.
Wij (ik in ieder geval) zullen zonder te lachen (echt waar) reageren en de discussie proberen te laten groeien tot zeer hoge niveau's.

De beste stuurlui staan aan wal, ik heb de naam Ronaldo niet teruggevonden met de zoekfunctie.
Dat wil zeggen, dat je tot nu toe weinig of geen bijdrages (zinnig of onzinnig) hebt geleverd aan dit forum.
Tenzij de zoekfunctie niet goed werkt maak ik hieruit op dat je dus eigenlijk niet bijdraagt aan het forum, alleen om ff je gal te spugen.

Ik zie jouw eerste draadje met belangstelling tegemoet, maar ik ben bang dat ik (en de andere forumbijdragers) teleurgesteld worden.
Zoals zo vaak, zijn de scheldende de minst comstructieven.

Groetje: Chris van Rooy (met 200Km vandaag op de klok, en een paar verrekte koude poten!)
Reply
Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Goed gesproken Chris.

Ik had het zelf niet beter kunnen doen met of zonder taal fouten.

Met vriendelijke groeten Chefke
Reply

Quote:<blockquote>Als jullie alles beter denken te weten dan de ontwerpers van BMW waarom ga je dan zelf geen motor bouwen of meld je aan bij BMW als ontwerper. Zelden heb ik zulke onzin gelezen als in bepaalde onderwerpen op dit forum!! Het lijkt steeds meer op een babbelbox met inhoudsloze discussies, gelukkig hoef je niet alles te lezen, maar ik kon het niet laten om nu toch ff me gal te spuwen, waar is de beheerder van dit forum gebleven???
Ronaldo,

Alhoewel ik het niet met je eens ben dat op dit forum alleen maar onzin wordt verkocht, vind ik ook wel dat de sfeer niet altijd even serieus is.
Maar dat vind ik dus wel leuk, het is ten slotte ook geen forum voor ernstige zieken of wel soms.
Het onderwerp ligt in de hobby-sfeer, geen probleem dus voor wat mij betreft.

Alhoewel ik dit draadje heb opgestart naar met een knipoog naar de vraag "remmen met de achterrem" ( ook onzin?) kan de inhoud toch best wel zinvol zijn, ook al vind jij dit misschien niet.
Sommige mensen experimenteren met de geo van hun motor, en zijn daadwerkelijk in staat hun motor stukken beter te laten sturen dan vanuit de fabriek.
Je moet niet vergeten dat de fabriek de grootste gemene deler moet leveren.
Daar komt nog bij dat de titel van het draadje niet pretendeert het beter te weten dan BMW, alleen de gevolgen te bespreken, iets wat jouw schijnbaar niet zint.
Een forum is mijn inziens niet alleen bedoelt om iedere bout en moet al te serieus te bespreken.
Ik zie dat als een collega BMW rijder een serieus probleem heeft hij altijd keurig van advies wordt voorzien van andere BMW rijders met kennis op dit gebied.
Dat is dus klasse, daar is een forum voor.
Als er tussentijds een beetje gedolt wordt met verdwaalde BMW autorijders vind ik dat alleen maar geinig.
Het is jammer dat jij het niveau van het forum niet voldoende vind.

Daarom dit voorstel:
Ronaldo (als dat tenminste je echte naam is).
Jij start een draadje op met een zinnig onderwerp.
Wij (ik in ieder geval) zullen zonder te lachen (echt waar) reageren en de discussie proberen te laten groeien tot zeer hoge niveau's.

De beste stuurlui staan aan wal, ik heb de naam Ronaldo niet teruggevonden met de zoekfunctie.
Dat wil zeggen, dat je tot nu toe weinig of geen bijdrages (zinnig of onzinnig) hebt geleverd aan dit forum.
Tenzij de zoekfunctie niet goed werkt maak ik hieruit op dat je dus eigenlijk niet bijdraagt aan het forum, alleen om ff je gal te spugen.

Ik zie jouw eerste draadje met belangstelling tegemoet, maar ik ben bang dat ik (en de andere forumbijdragers) teleurgesteld worden.
Zoals zo vaak, zijn de scheldende de minst comstructieven.

Groetje: Chris van Rooy (met 200Km vandaag op de klok, en een paar verrekte koude poten!)</blockquote>Hier dan even een reactie op jouw reactie, dat je mijn naam niet terug kunt vinden met de zoekfunctie kan kloppen, ik lees al een hele tijd mee, maar heb tot op heden geen reden kunnen vinden om iets bij te dragen aan het forum.
Mijn mening is als je ergens niet voldoende kennis van hebt om een ander te helpen, dan kun je beter niet reageren! Als jij mijn reactie goed had gelezen dan had je er ook uit kunnen opmaken dat ik niet vind dat er op dit forum ALLEEN maar onzin wordt verkocht, maar wel in bepaalde onderwerpen <quote>Zelden heb ik zulke onzin gelezen als in bepaalde onderwerpen <unquote>
Ik ben zelf wel in het bezit van een BMW K100, maar heb hier tot op heden geen problemen mee ondervonden of vragen overgehad die ik hier zou kunnen stellen, mocht dit zich in de toekomst voordoen dan zal ik niet schromen om hiervoor een draadje te open.

Tevens wil ik er aan toevoegen dat ik niemand persoonlijk wil beledigen, maar als ik de regels van het forum lees dan zie ik toch dat deze (nu dus ook door mij) regelmatig worden overschreden. De berichten worden hier dus door de beheerder niet op gecontroleerd of het is wel toegestaan, maar haal dan deze regels weg en maak er een algemeen forum van, misschien wel zo leuk en je weet meteen dat je ook minder zinnige/serieuse zaken besproken worden.

Met Vriendelijke Groet,
Ronaldo
BMW K100 bouwjaar 1987, 89500km
Reply
Reactie van bezoeker 'Helmer', geïmporteerd van het oude forum:

mee eens
mvg
Helmer/Almere
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Ronaldo,
Ik ben "actief" op diverse forums.
Ik kan je vertellen dat het er op dit forum niet anders aan toe gaat dan op andere.
Meestal is de rode draad wel techniek of oldtimers, en dergelijke maar er wordt ook veel gewoon gebabbeld.
Ik ben ook lid van een oldtimer dwergautoclub, daar vertelde me laatst iemand "het wordt pas gezellig als het niet meer over auto's gaat".
Ik vind dat deze man gelijk heeft.
De motor of de interesse in een of ander apparaat of ding, kan mensen tot elkaar brengen, dat is ook een van de leuke aspecten van een hobbyclub.
De omschrijving van de Hobbyist is weliswaar duidelijk, maar eerlijk is eerlijk, wie leest die "gebruiksaanwijzing" nou werkelijk?
Ik persoonlijk klik op een site zo snel mogelijk door naar de pagina waar ik zijn wil.
Ik vind het prima zo als het is, gewoon technisch en niet technisch door elkaar heen, geen probleem voor mij.

Chris
Reply

Chris,

Accoord, ben zelf totaal niet actief op forums, dus er ook niet mee bekend, misschien heb ik daarom wel de 'gebruiksaanwijzing' gelezen. Mijn voorstel is dan ook, ga gewoon door waar jullie mee bezig zijn en ik zal me verder onthouden van commentaar, ben door dit draadje een stuk wijzer geworden en weet nu een beetje hoe het er aan toegaat op een forum, bedankt voor de heldere uitleg.
Wat de rest van de mensen in dit draardje betrefd, ga vooral verder met het onderwerp en beschouw mijn commentaar als niet geschreven, het kwam namelijk voort uit onwetendheid.
Met Vriendelijke Groet,
Ronaldo.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)