Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zijspan R1100RS
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou graag eens proeven aan het zijspan rijden. Het zou echter wel low-budget moeten gaan gebeuren. Ik heb 2 mogelijkheden, mijn R1100RS voor veel geld verkopen en van de opbrengst een R100 kopen en hier een swing-arm voorvork en een Squire, velorex of weet ik wat aanhangen, of aan mijn R1100RS een opknap velorex of zo hangen. Het eerste is zonder meer mogelijk en levert ongetwijfeld een heleboel plezier op, zowel met het sleutelen als later met het rijden. Minpunt is dan wel dat ik mijn R1100RS kwijt ben.
Het tweede levert ook een heleboel hobby op maar ik weet niet of dit zomaar mogelijk is. Een superluxe ombouw naar EML normen of zo zie ik voorlopig niet zitten, het moet hobby blijven. Dus veel zelf doen en weinig betalen.
Heeft er iemand ervaring met zoiets?

PS ik heb al gelezen van de Heeler van Wout Broer Motoren, heel mooi maar
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:

Als je echt lowbudget wil gaan kan je overwegen om zoiets aan te schaffen.
Dan heb je tevens wat te sleutelen.

Vgr Arie

[img]/import/photos/p16246s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'dolf', geïmporteerd van het oude forum:

Ga, met alle respect, onmiddellijkij kijken op de site van tripteq!!! Dat is feest! Als je mailt kan ik je fotoos sturen. Maar het rijden op de testfiets bewijst meer.

Succes

Dolf
Reply
Reactie van bezoeker 'Gerhard', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb zelf een aantal jaren zijspan gereden. Wilde ik ook altijd graag. Het is ook erg leuk, maar is per definitie niet lowbudget. Als je serieus en een beetje veilig wilt rijden, gaat dat je gewoon kosten. Of je moet een MZtje proberen. Hoewel dat eigenlijk meer een brommer is. Je bent nu ook een snelle fiets gewend, en je houdt waarschijnlijk van een beetje doorrijden. Kun je wel vergeten met een zijspan tegenwoordig. Je staat netjes in de file tussen de auto's, en niet meer effe vooraan gaan staan bij een stoplicht. In de zomer naar het strand gaan is leuk met een zijspan. Alleen sta je op de terugweg in de file, staat je motorblok in die bloedhitte bijna op springen van het stationair draaien. Je zult net als auto's ook een parkeerplekkie moeten gaan zoeken, en dan mag je nog niet eens parkeren in een garage of een betaalde parkeerplek. Zomaar een paar praktijkvoorbeelden. En toch is zijspanrijden leuk. Moet je ook wel een beetje gek voor zijn. UIteindelijk heb ik hem verkocht en rij nu met een R1100RS. Echt een verademing om solo te rijden. Geen gezeik meer met andere weggebruikers. Gewoon gas geven, en ze kunnen de klere krijgen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)