Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grote beurt van K100rs zelf doen
Reactie van bezoeker 'baksteenjob', geïmporteerd van het oude forum:

Beste mensen,

Ik wil de grote beurt van mijn motor gedeeltelijk zelf doen. Ik heb een k100rs uit 1985. Waar moet ik allemaal op letten en vooral: Wat kan ik zelf, en wat moet ik uitbesteden? Ik heb geen speciaal bmw gereedschap behalve mijn boordsetje en de normale gereedschappen voor in een werkplaats.
Ik heb een werkplaatshandboek en doe het samen met iemand die veel verstand heeft van de k serie van bmw

Job
Reply
Reactie van bezoeker 'Reinder', geïmporteerd van het oude forum:

Gewoon naar de Website van Bert Meijerink gaan.

Ben je al een eind op weg.
Reply

heb jij een linkje naar die site?

Bvd
Job
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:

De link

http://home.hetnet.nl/~meijerink.ln/index.htm

suc6 Arie
Reply

Dank voor de snelle reacties.. Mochten er nog meer dingen zijn, dan hoor ik het graag.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron68', geïmporteerd van het oude forum:

Denk ook even aan je remblokken! controleren en eventueel vervarvangen, dus dan is er nog iets meer euro's nodig. Denk eraan bij montage wat kopervet aan de achterzijde en zijkanten te smeren. Wel eerst het oude vet verwijderen en de klauwen goed schoonmnaken, een busje remmenreiniger is daarbij geen overbodige luxe.
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans Blitterswijk', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Denk ook even aan je remblokken! controleren en eventueel vervarvangen, dus dan is er nog iets meer euro's nodig. Denk eraan bij montage wat kopervet aan de achterzijde en zijkanten te smeren. Wel eerst het oude vet verwijderen en de klauwen goed schoonmnaken, een busje remmenreiniger is daarbij geen overbodige luxe.
Heb net mijn 20 jaar oude RS weer rijklaar gemaakt. denk bij de jouwe ook aanallerubberdelen, bij mij waren alle moffen uitgedroogd en zelfs de benzineslangen nog uit "86. De meeste dingen zijn makkelijk zelf te doen.
heb ook zonder ervaring de koppelingplaat verwisseld, tevens alle vloeistoffen
Alleen zou ik voor de montage wel een momentsleutel gebruiken, want de kans om draad te vernielen is groot.

succes met de revisie"" Hans
Reply
Reactie van bezoeker 'Kamiel', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:heb jij een linkje naar die site?

Bvd
Job
niet zo hulpeloos!
Google helpt ook
K-amiel
Reply

K doe niet hulpeloos, maar ben de link kwijtgeraakt.. weet dat veel mensen hier de link bij favorieten hebben staan..dus vandaar de vraag.

Maar goed.. Ik ben blij met de link.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)