Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dagelijks gebruik oude boxer
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik rij al jaren op een R80/7 elke dag woon/werkverkeer. Probleemloos. Regelmatig je motorolie controleren, versnellingsbak en cardan op peil houden en je kan nog jaren voort op je R80. Wat ik wel een jaar of 5 geleden heb gedaan is progressieve binnenveren vÛÛr en koni's achter gemonteerd. Dat verbetert de wegligging enorm.

Succes met je fiets,

Dirk.
Het lijkt wel of ik mezelf hoor ;-). Zelfde motor, zelfde veren, zelfde reizen. Twee keer per dag 40 km, teller staat nu al op 260.000 en kan nog wel even door.
Reply
Reactie van bezoeker 'louis van rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Tja, wat een bemoedigende verhalen.
Als ik dat zo hoor houd ik de R100RS ('79, 130.000 km) nog wel even langer dan even. Ik rijd 90 km/dag. De fiets loopt exact 1:20 gemiddeld. Een 1:2.91 overbrenging achter. Nog iets langer zou kunnen voor mijn gebruik.
Verlanglijste voor onderhoudsvrijheid/pekelvastheid:
- elektronische ontsteking, RVS uitlaatssysteem. Alle bouten als dat mogelijk is voor RVS vervangen. Handvat verwarming voor herfst en lente.

Ook eigenlijk goed zijn de kunststof kuip delen. Ze zijn al 27 jaar oud en zien er nog heel goed uit. Minder goed is de ruit die eens in krakelee overging en is vervangen. De huidige geleverde BMW ruit is optisch behoorlijk slechter dan de oude. Ook de roestige zadel onderkant had beter uit dat komposiet-plastic gemaakt kunnen worden: deze blijft vaak lang nat aan de schuimrubberkant en roest daardoor dus.
De prijs-kwaliteits verhouding van de R100RS in de tweede hands markt was vrij goed. De fiets kan best meekomen in het huidige verkeer, al gaat dat toch steeds harder... ook de trucks en vooral sommige grote bestelbussen.

De R100RS blijft...

louis.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R80 RT brengt me al 23 jaar waar ik heen wil/moet, en dat is regelmatig vanuit m'n woonplaats den Bosch naar het werk in Bunnik. Niet met ijzel en sneeuw, ik heb tenslotte ook 'n gezin dat me 's avonds graag heel thuis ziet komen.

Voor de rest is een boxer van die leeftijd (en ouder, zoals uit de reacties blijkt) een prima vervoermiddel voor woon-werkverkeer, met goed onderhoud en wat aandacht en liefde gaat dat jaaaren goed. Veel succes en laat anderen maar in de file staan..
Reply
Reactie van bezoeker 'Olaf', geïmporteerd van het oude forum:

DE HOBBYIST verkoopt ook goeden voorveren met garantie ook achterveren . koop die maar ! en je BMW is wel oud maar nog uitstekend te gebruiken voor wat dan ook . hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

[img]/import/photos/p16680s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:

Het valt me elke winter weer op, al 20 jaar, dat het eigenlijk alleen maar BMW is wat ik tegenkom op mijn dagelijkse woon/werk-rit. Kennelijk zijn de BMW'ters echte bikkels en de BMWtjes zelf echte bikkelfietsen. Het is alleen een beetje lullig dat je tijdens ijzel stukken door de berm moet rijden.
Het devies voor de winter is: goede banden (ik zweer trouw aan mijn Metzelers) en lekker inpakken en be gentle with the throttle, Èn remmen natuurlijk. Nu zijn de remmen van een "vijfje" o.h.a. nogal behoorlijk niet best, dus daar hoef je je niet teveel zorgen over te maken.
Grote grutjes uit een heet en zwaarbewokkeld Drenthe,
Rob

[img]/import/photos/p18743s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Het valt me elke winter weer op, al 20 jaar, dat het eigenlijk alleen maar BMW is wat ik tegenkom op mijn dagelijkse woon/werk-rit. Kennelijk zijn de BMW'ters echte bikkels en de BMWtjes zelf echte bikkelfietsen. Het is alleen een beetje lullig dat je tijdens ijzel stukken door de berm moet rijden.
Het devies voor de winter is: goede banden (ik zweer trouw aan mijn Metzelers) en lekker inpakken en be gentle with the throttle, Èn remmen natuurlijk. Nu zijn de remmen van een "vijfje" o.h.a. nogal behoorlijk niet best, dus daar hoef je je niet teveel zorgen over te maken.
Grote grutjes uit een heet en zwaarbewokkeld Drenthe,
Rob
Goed verhaal Rob

[img]/import/photos/p18745s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Zijn jullie de weg kwijt Rob-Rob? Smile

Nou met ijzel heb ik mijn lesje wel geleerd.
Nadat ik in ÈÈn winter twee keer een nieuwe (lees verse) klepdeksel moest kopen had ik het wel gehad.
Dus ijzel doe ik niet meer.
Was trouwens ook twee keer een hele geniepige ijzel.
Beide keren een lokaal buitje die een tot dan toe een ijzelvrije was overgestoken.
Daar doe je niks aan.
Ja, op je kont achter je fiets aan glijden...

Voordeel van ijzel, je pak blijft heel!
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie Hazeleger', geïmporteerd van het oude forum:

Dagelijks rijden. Daar wordt-ie oud mee. Of eigenlijk blijft-ie jong. Wel belangrijk: even wakker laten worden, de eerste kilometers met steenkoude motor zeer rustig rijden, pas als de olie lauwig wordt wat meer gas. Wordt-ie alleen maar jonger van...
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)