Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
montage van zijspan aan R60/5
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Wie heeft er ervaring met de montage van een zijspan aan een R60/5?
Ik ben bezig met de restauratie van een R60/5 (kort frame) en heb besloten er toch maar een zijspan aan te hangen.

Maar nu loop ik tegen de volgende vragen op:
-Kan ik verder met de originele voorvork of moet ik op zoek naar een swingarm vork
-Is 600 cc genoeg of kan ik beter de cilinders en koppen van een R75 of R80 monteren, danwel het gehele blok vervangen?
-Het schijnt dat ik een hulpframe nodig heb om een zijspan aan een /5 te kunnen monteren, waar vindt ik zo'n hulpframe? Ze zullen wel niet meer niet geleverd worden.

Alvast bedankt,
J¯rgen Bosma
Hallo Jorgen,
Ik heb nog een nieuw hulpframe liggen voor jouw motor. Heb hem speciaal laten maken voor mijn 50/5 maar heb daarna een swing-arm R50 gekocht. Bij interesse laat maar een mailtje,
mvg
Ivan

</blockquote>@ Ivan: lang geleden maar ik zoek een hulpframe voor /5
Reply
Reactie van bezoeker 'Jorgen', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor het aanbod, maar sinds 2006 (toen ik het topic startte) rijd ik al weer een tijdje zijspan. Dus het hulpframe heb ik inmiddels al lang. De R60/6 heeft in die tijd ook een swingarm voor gekregen (met schijfremmen) en we zijn al vele kilometers verder.

groet,
Jørgen
Reply
Hallo luitjes,

ik ben op zoek naar een hulpframe, of iemand die mij daarbij kan helpen zo een na te maken voor een Steib LS 200 aan een R 60/6 te bouwen. Ik heb wel alle stangen erbij. Maar mis alleen nog de 2 kogels. Wie kan me verder helpen.

vriendelijke groet Wil
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)