Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:
Dat zier er netjes uit...
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:
Denk erom stip op de band bij het ventiel en op de pijl van de draairichting letten.
Veel vet en zeepsop, lappen en houtjes!
Succes
Reactie van bezoeker 'jacco...', geïmporteerd van het oude forum:
dat laat ik ff doen,moet tenslotte ook uitgebalanceerd worden...ook minder kans op beschadigingen denk ik...
maar wat bedoel je met die stip op de band bij het ventiel?
Reactie van bezoeker 'jacco...', geïmporteerd van het oude forum:
en nu heb ik op een oude band cockpitspray gebruikt om te kijken naar het resultaat...prachtig!mooier dan nieuw...maar ja,die spray maakt zelfs schuurpapier nog glad...is het nu zo dat die spray op het rijdvlak er zo af is of is dit weer een idee van mij waar niemand (terecht) opkomt?
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Jacco,
als het goed is staat er een stip op de band die het lichtste punt aangeeft, zo uit mijn hoofd.
En die cockpitspray kan je wellicht met wat thinner of zo wel van het loopvlak halen, er is een goedje dat bij nieuwe banden ook wel wordt gebruikt om eventuele rommel van het loopvlak te wissen.
Heb je toch nog steeds mooie zijkanten aan je banden, toch?
Er is volgens mij ook een speciaal goedje om banden er als nieuw uit te laten zien, weet ik niet helemaal zeker.
groeten,
Egbert
Reactie van bezoeker 'Durk-Jan', geïmporteerd van het oude forum:
Van het merk autoglym (verkrijgbaar in de betere automaterialenhandel) is er een wondergoedje op de markt waarmee je kunstof onderdelen en banden voor langere tijd weer als nieuw krijgt. Met name de schakelaars op je stuur maar ook knipperlichten spiegels e.d. worden hiermee weer als nieuw. Het heet geloof ik bumperclean.
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
zijkant banden gewoon met ene doek met thinner schoonvegen, wel ruim voldoende gebruiken! geeft mooi mat zwart resultaat, en geeft geen glijgevaar.
succes!
Reactie van bezoeker 'martin', geïmporteerd van het oude forum:
Op de band staat een stip, dat is de lichtste of de zwaarste plaats , dat weet ik ff niet meer. Zeker is dat dit stip t.p.v. het ventiel moet komen en dan heb je de minste onbalans. Eerst monteren en rijden en dan pas belsuiten of je balanceert, die wielen liggen er per saldo zo uit en die gewichtjes is kilo utrecht tango.
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:
Jacco, je motor ziet er toppie uit!!! Bijna net zo goed als mijn vloer.