Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Baxteen', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo techneuten, wie kan mij uitleggen hoe ik de z.g. spreidnagels moet gebruiken om een nieuw ruitje op mijn klassieke R90S te bevestigen. Heb deze laats opgestuurd gekregen door Hobbyist maar weet niet of dit met speciale tang o.id. moet. In het zakje zat alleen een konisch staaafje bijgevoegd. Help a.u.b.
B.v.d. Leen
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Baxteen,
als het net zo werkt als de spreidnagels die ik ooit in VW Golf tegenkwam dan druk je de nagel door alle openingen en steekt er dan een pennetje in. Als het zoals je zegt konisch is dan moet je even kijken naar welke kant het er niet uit kan vallen, aan die kant doe je dan het dikste uiteinde.
Hopelijk helpt dit je.
Groeten,
Egbert
Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:
idd de spreidnagels gaan op den duur loszitten waardoor de ruit gaat trillen met hinderlijk geluid. Ik klop ze dan aan bet een hamer en dan blijft het weer een tijdje zitten.
Je moet ervoor zorgen dat de ruit goed wordt aangedrukt tegen de rubberen piping
Goed idee van Math met die boutjes! Dat zal ik tzt ook doen.
Groeten,
Reyer R80 1985 (met s-kuipje)
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
Ik raakte een beetje in verwarring met dat gebabbel over spreidnagels met conische pennen, deze ken ik niet.
Ik heb voor de zekerheid nog eens naar de spreidnagels van me eige brommer gekeken.
Geen conische pen maar een gewone cilindrische pen, die je er vanaf de zichtkant indrukt.
Als bij er ver genoeg inzit gaat hij eenvouding niet verder, die van mij zijn nog nooit losgetrilt
Als je ze wilt borgen kan aan drupje 10sec lijmt ook goede diensten doen.
Chris R90S met S kuipje dat op dit moment bij Terwel ligt om gespoten te worden nadat ik met mijn stomme kop mijn brommert op de zijstandaard had gezet om deze warm te laten lopen en terwijl ik naar mijn garagedeur liep toen ik halverwege was hoorde een klap en zag ik mijn prachtige r90s op zijn zijkant liggen met het linkerspiegeltje omgeklapt tegen het S kuipje $%&#@$*!
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:
Neem nou toch gewone alu popnageltjes met een lik zwarte verf!
Die plastic spreidnageltjes zijn in theorie leuk maar houden niet.
Reactie van bezoeker 'Arno', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb er een extra glimlach bij gekregen, nadat ik met mijn kop door een scherm ben geknald. Nu zit de zaak vast met plastic nummerplaatboutjes, die voor de helft zijn doorgezaagd. Een soort omgekeerd antibreeksysteem.