Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'A.Horstman', geïmporteerd van het oude forum:
Het linker lager van het achterwiel van mijn R90S is uitgelopen. De buitenring ligt los in de naaf. Is het mogelijk om de naaf te laten uitdraaien, en hier een bus in te plaatsen?
Of moet ik vervangen?
Bij voorbaat dank voor de reactie,
Aart
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:
Ja een uitgelopen lager kan je beter maar vervangen of bedoelde je het wiel resp. de naaf. Hangt er vanaf hoeveel vlees er over is om een bus is te zetten anders kan je het lager er altijd nog in lijmen met een van de loctite wonderproducten. Mijn keuze zou zijn om er een ring in t e zetten mits er tenminste 4~5 mm wanddikte overblijft.
Reactie van bezoeker 'Hugo', geïmporteerd van het oude forum:
Uitdraaien en een bus erin? Niet doen! Denk aan je veiligheid.
Vervang de complete naaf, mits wat zoekwerk (eventueel in Duitsland) vind je er zeker een tweedehands.
Succes
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:
A.Horstman,
als je een draaibank kan vinden waar je het achterwiel of alleen de naaf kan inspannen, gewoon een bus inzetten.
Richard
Reactie van bezoeker 'hugo', geïmporteerd van het oude forum:
Op het achterwiel, en vooral de linkerzijde (opposit-aandrijving), komen zeer hoge krachten dat is ook de reden waarom de naaf is uitgesloten. Laat je niet verleiden tot knoeiwerk, koop een nieuwe of zoals ik al eerder aangaf koop een tweedehands naaf.
Succes en houd het veilig.
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:
opposite-aandrijving?
Ik weet wel wat opssitie-schakeling is maar oppsite-aandrijving ?????
R90s is een gewone dubbele achtervork en lagering toch!
Als er "vlees" genoeg is kan je gewoon verbussen of een "laag" lager monteren.
Tenzij je de geldpest hebt of een origineler dan origineel fobie want dan koop je een nieuwe naaf etc.
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
Ik zou hem ook gewoon verbussen, nix mis mee, mits voldoende vlees.
Echter, aan de andere (opposit) kant, als ik voor 50 Euri een andere (goede) naaf kon kopen zou ik dat doen.
Je moet wel een klein beetje de kosten tegen elkaar afwegen, zeker als je de bewerking moet laten doen.
Maar...wat je ook doet, doe het snel want het R90S seizoen begint weer!
Chris, R90S met overgespoten S-kuipje.