Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aansluiten startrelais en diodeplaat r60/5
#11
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Richard,
dat klopt, die draad heb ik daarom in mijn eerste reactie ook niet genoemd.
Groeten,
Egbert
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'Theo', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo

Als het sperrelais zo ligt als jij aangeeft zijn de kleuren als volgt;
Linkse dubbele aansluiting Blauw.Middelste dubbele aansluiting Rood, rechtse dubbele aansluitingGroen/Zwart.
Enkele aansluiting links Bruin/Zwart en de rechtse enkele aansluiting Groen Zwart.

m.vr.gr. Theo.
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'martin bakker', geïmporteerd van het oude forum:

Theo,hartelijk dank,ik mis nog de zwarte draad die van de startmotor komt.Volgens het schema komt deze aan contakt nummer 87.Welk kontakt is 87?Bedankt allemaal voor jullie bijdrage,ik wil het graag goed doen en inderdaad ,toen ik de motor in mijn bezit kreeg was de bedrading verbrand en de diodeplaat ontploft.Vrezend voor herhaling en gezien de prijzen van alle nieuwe onderdelen ben ik wat voorzichtig.Heeft er misschien iemand een goed lopende R 50/5 R60/5 uit +/- 1972 met een kort frame die even de moeite wil nemen om te kijken hoe alles aangesloten zit?De verwarring wordt inmiddels alleen maar groter....En er staan geen nummers op of onder mijn zojuist aangeschafte sperrelais,ik kom niet uit een eitje.Hartelijke groet allemaal!
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Martin, wat je ook kunt doen is voor het testen van je systeem een acculader gebruiken.
Sluit deze gewoon aan op de plus en min van de normale accuaansluiting.
Accu natuurlijk wel afkoppelen.
Hiermee heb je voldoende stroom om de diverse functies te kunnen testen, starten gaat natuurlijk niet.
Als je ment dat alles werkt, kun je overgaan naar de accu, eventueel voorzien van 25 amp zweefzekering.
De bedrading is overigens niet bijster moeilijk, alleen het schema sucks.

Chris
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'theo', geïmporteerd van het oude forum:

Richard
nr.87 zit dan rechtsonder waar ik zij dat nog een zwart/groene moest komen deze moet echter op de dubbele klem bij de andere zwart/groene rechtsboven komen.
De benummering is dan als volgt;
Dubbele klem linksboven D+
" " " midden 30
" " " rechtsboven 15
Enkele klem linksonder 31b
" " rechtsonder 87

m.vr.gr. Theo.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)