03-05-2006, 08:27 PM
Reactie van bezoeker 'martin bakker', geïmporteerd van het oude forum:
Bedankt Egbert,de diodeplaat is me nu duidelijk,mijn probleem met het startsperrelais{overigens van hobbyist} is dat er op de contactjes geen nummers staan zodat ik niet weet welk draadje er op welk pootje moet worden aangesloten.als hij op zijn kop ligt {het relais}zie ik boven van links naar rechts drie paren van twee contactjes.de binnenste twee horizontaal,de buitenste vier{in twee paren} vertikaal.dan links en rechts daaronder aan elke kant een contactje.Welk nummer hoort er nu bij welk contactje.Er gaat geen steker in maar allemaal losse draden.De steker gaat volgens mij in de spanningsregelaar.Het is een bedrading met zekeringen overigens.Dat maakt voor het relais niets uit maar de kleuren die jij noemt staan niet allemaal in mijn schema.Bij mij zijn het;zwart op 87[van de startmotor[drie keer rood op 30,[koplamp,accu en diodeplaat]twee keer groen/zwart op 15[claxon en voetremschakelaar achter]een keer bruin/zwart op 31b [koplamp] en nog twee keer blauw op 0[koplamp en diodeplaat].
Bedankt Egbert,de diodeplaat is me nu duidelijk,mijn probleem met het startsperrelais{overigens van hobbyist} is dat er op de contactjes geen nummers staan zodat ik niet weet welk draadje er op welk pootje moet worden aangesloten.als hij op zijn kop ligt {het relais}zie ik boven van links naar rechts drie paren van twee contactjes.de binnenste twee horizontaal,de buitenste vier{in twee paren} vertikaal.dan links en rechts daaronder aan elke kant een contactje.Welk nummer hoort er nu bij welk contactje.Er gaat geen steker in maar allemaal losse draden.De steker gaat volgens mij in de spanningsregelaar.Het is een bedrading met zekeringen overigens.Dat maakt voor het relais niets uit maar de kleuren die jij noemt staan niet allemaal in mijn schema.Bij mij zijn het;zwart op 87[van de startmotor[drie keer rood op 30,[koplamp,accu en diodeplaat]twee keer groen/zwart op 15[claxon en voetremschakelaar achter]een keer bruin/zwart op 31b [koplamp] en nog twee keer blauw op 0[koplamp en diodeplaat].