03-05-2006, 07:01 PM
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Ik besef dat ik je misschien nog niet optimaal heb geholpen, daarom nog even wat de nummers voorstellen en wat ze in een ander relais ook moeten voorstellen. overigens zijn op normale relais de aansluitpennen altijd met standaardnummering gecodeerd, tenminste bij voertuigrelais.
De betekenis van de nummers op het startrelais:
30 geschakeld uit, naar startmotor
85 en 86 zijn de aansluitingen voor de activeerspoel, 85 is de draad die via de schakelaar naar nul gaat, 86 komt van de (geschakelde) plus
87 en 87a zijn intern doorverbonden, dit is waar de spanning in gaat die er bij activeren via 30 weer uitkomt.
Groeten,
Egbert
Ik besef dat ik je misschien nog niet optimaal heb geholpen, daarom nog even wat de nummers voorstellen en wat ze in een ander relais ook moeten voorstellen. overigens zijn op normale relais de aansluitpennen altijd met standaardnummering gecodeerd, tenminste bij voertuigrelais.
De betekenis van de nummers op het startrelais:
30 geschakeld uit, naar startmotor
85 en 86 zijn de aansluitingen voor de activeerspoel, 85 is de draad die via de schakelaar naar nul gaat, 86 komt van de (geschakelde) plus
87 en 87a zijn intern doorverbonden, dit is waar de spanning in gaat die er bij activeren via 30 weer uitkomt.
Groeten,
Egbert