Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
niet werken velleman setje
Reactie van bezoeker 'manfred', geïmporteerd van het oude forum:

Een tijdje terug heb ik met een vraag op het forum gestaan
hoe je een vellemankit aan moest sluiten(k2543). Ik heb daar
ook een reactie van Frans gehad. Zijn vraag aan mij was toen als de bobinesvan een r65 ook gekoppelt waren,ja dat is.nu heb ik hem aangesloten volgens schema
maar hij heeft er weing zin in. Mijn vraag is, als je met een spanningszoeker via de condensator meet (zo als ik voorheen ook deed) ging hij branden. Is dat dan nu niet meer mogelijk? wat zou ik eventuweel fout gedaan kunnen hebben.????
groetjes manfred.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

De condensator moet je weglaten bij een velleman, die is nu overbodig geworden. De punten verzorgen de impuls voor de elektronica.
gr marcel
Reply
Reactie van bezoeker 'Frans C.', geïmporteerd van het oude forum:

klopt de BMWcondensator komt te vervallen; van de punten loskoppelen dus.

Ik neem aan dat de spanningzoeker een proeflampje is?
Daarmee zal je op dat punt, over de contactpunten dus, weinig meten, omdat de stroom die er loopt zeer klein is. Daarom branden de punten ook niet meer in.
Wil je op die plek meten, doe het dan met een multimeter, die kosten toch bijna niets meer.
Wil je met de proeflamp meten dan kan dat op (de draad naar) de bobine.

Als je nu even voor proef de plus en de min vast maakt en ook de draad naar de bobines, dan kan je de bougies laten vlammen door met de draad die naar de contactpunten moet tegen aarde te tikken.

Lukt dat?

Frans C.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Volledig met Frans eens, een proeflampje zal niet oplichten, een led tester wÈl. De contactpunten zorgen voor massasturing die je dus kan nabootsen met een draadje op massa.
Een led tester heeft heel weinig nodig om op te lichten. K·n daardoor wel weer eens een nadeel zijn bij elektrische componeneten die wÈl met wat hogere stromen werken waardoor je een verkeerde diagnose gaat stellen.
Dus: electronica (ook hallgever bv) met led, andere met proeflampje.
wilde ik even kwijt.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)