Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Erwin de Rijk', geïmporteerd van het oude forum:
Goedendag,
Ik heb vandaag een uur of drie op de snelweg gereden (het was ongeveer 1 a 2 graden, en het woei behoorlijk), en met de handvatverwarming op de hoogste stand voel ik niet echt iets warm worden.
Nu is het hele frame en stuur bij mijn 'open' r850r natuurlijk erg koud, en vraag ik me af of de handvatverwarming dat aan zou moeten kunnen, of dat ik teveel vraag? Met andere woorden: tijd voor een bezoek aan de dealer voor een controle of aan een winkel voor betere handschoenen?
gr.
Erwin
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:
Ik rijd ook met een r850r met handvatverwarming. Twee weken geleden ben ik op die motor van ca. 13.30 tot 19.00 bezig geweest. handvatverwarming op maximaal. Het regende en als het niet regende dan sneeuwde het. Ik kreeg toch koude vingers. Ik voelde wel verschil maar met mijn natte en koude handen was het onvoldoende. Maar wat wil je onder die omstandigheden?
groeten,
Ton.
Reactie van bezoeker 'Jeep', geïmporteerd van het oude forum:
Probeer het eens met een paar moffen, heb ik zelf (zonder handvatverwarming).
Deze gekocht bij de Jong in Alphen a/d Rijn voor 37,50 Euro.Werken perfect tegen de kou!
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb sinds een aantal weken ook een paar moffen ik heb ze op de Tr1 zitten zonder handvatverwarming. Scheelt een stuk koude wind op je handschoenen / vingers.
Op de Bmw (R 100 RT)vandaag weer 220 km geklokt was het vanmorgen ook erg fris met handvatverwarming voor de vingers, vanmiddag en vanavond ging het wel met de verwarming aan. Maar zo net boven de nul graden is het eruug frisjes.
Combinatie moffen en handvatverwarmijn heb ik nog niet geprobeerd maar dat zal vast aangenamer zijn.
Reactie van bezoeker 'kaspar', geïmporteerd van het oude forum:
Al eens gedacht aan verwarmde handschoenen? De handvatverwarming verwarmt de handen aan de binnenkant en de koude komt aan de buitenkant van de handen.
Bij verwarmde handschoenen lopen de draden ook over de buitenzijde van de handen en bij de duim juist ook aan de binnenzijde.
Reactie van bezoeker 'Erwin de Rijk', geïmporteerd van het oude forum:
Dat klinkt wel goed, verwarmde handschoenen, maar ik heb toch het idee dat de HV Verwaming het gewoon niet doet. Ik zou wel wat meer moeten voelen dan ik nu voel. Dus toch maar even langs de dealer.
Of weet iemand toevallig of er een zekering is speciaal voor de handvatverwarming? Dan kan ik die nog even controleren.
In ieder geval bedankt voor de reacties
Reactie van bezoeker 'Jaco', geïmporteerd van het oude forum:
Test hem dan als het weer ietsje warmer wordt.
Een temperatuur van een graadje of 10 zou al genoeg moeten zijn om bij werkende verwarming een soort van tropisch zweetklimaat in je handschoenen te realiseren.
Bespaart je een zoektocht naar zekeringen etcetera.
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:
Hoe dan ook i merk het wel als de HVV aanstaat misschien is er ergens een draadje los.
Reactie van bezoeker 'Harry', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb sinds januari een r850r met handvarverwarming. Bij hogere snelheden en temperaturen onder nul merk je weinig. Bij lagere snelheden is duidelijk te merken dat de handvatverwarming werkt, ook in de laagste stand.
Als je niets merkt, kun je kijken of er stroomtoevoer is. (zekering, schakelaar, relais etc)
Succes