Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lege accu
Reactie van bezoeker 'Ricardo Ronkes', geïmporteerd van het oude forum:

Beste mensen,

na gisteren mijn motor gewassen te hebben, bleek vanochtend de accu leeg te zijn. na meting bleek de accu slechts 1,8volt te geven. nu heb ik de accu een dag aan de lader gehad en nu blijkt dat wanneer ik de motor van contact af draai het acculampje te gaan branden.

wat kan hier aan de hand zijn?

mvg

Ricardo
Reply

Ik heb net gemeten. wanneer de motor van contact af is, loopt der nog 2A .
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ricardo,
dat lijkt op een flinke kortsluiting. Misschien is ergens water ingelopen, in een stekerverbinding bijvoorbeeld. Trek elke verbinding los en maak ze droog. Als je toegang hebt tot een compressor dan kan je ze droogblazen, anders zou je eventueel een haarfohn kunnen gebruiken. Succes, je bent er even mee bezig.
egbert
Reply

ik heb elke stekker die ik kon vinden gehad. ik heb de dynamo er af gehaald, maar het probleem blijft. waar zit de spanningsregelaar op mijn k100?
Reply
Reactie van bezoeker 'freddie', geïmporteerd van het oude forum:

Tip> plak altijd je contactslot af als je je motor gaat wassen. Bespaart je een hoop ellende (slecht draaiend slot i.v.m. ingedrongen water) heb het zelf meegemaakt dat het slot zo zwaar ging dat de sleutel verboog. na kruipolie erin gespoten te hebben ging het weer een beetje gangbaar, maar helemaal soepel is ie nooit meer geworden.

Mvg. Freddie
Reply
Reactie van bezoeker 'ricardo ronkes', geïmporteerd van het oude forum:

als ik de stekker van het contactslot eraf haal, dan blijft het lampje ook branden.
Reply
Reactie van bezoeker 'Theo Boonen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo motorrijder
De spanningsregelaar van een K zit achter op de dynamo en is een geheel met de koolborstelhouder ,zit met twee boutjes vast en er staat ofwel GER002 of GER012 op.
m.vr.gr. Theo.
Reply
Reactie van bezoeker 'ab', geïmporteerd van het oude forum:

"normaal" zou dit op een defekte + diode duiden. Als het lampje echter met gedemonteerde dynanamo blijft branden kan dit het niet......en dan wordt het zoeken. systematisch circuits onderbreken tot je treft.

succoet Ab
Reply
Reactie van bezoeker 'ricardo ronkes', geïmporteerd van het oude forum:

Mensen bedankt voor het mee denken. nu bleek dat in de krimpkous om de kabels van de dynamo, de 2 kabels tegen elkaar aan waren gesmolten. na het uit elkaar halen van deze 2 kabels is het lampje ook uit gegaan. ik moet nieuwe kabels trekken en nu hoop ik dat dan het probleem verholpen is.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)