Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R75/5 batterij probleem, de baterij ontlaadt bij lang stilstaan
Reactie van bezoeker 'Dieter Bellinck', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo kenners,
Ik rij nu al een tijdje met mijn R75/5 en het is een openbaring, kortom een prachtmachine.
Nu heb ik wel een probleempje met mijn batterij (nieuwe baterij) ik heb zo de indruk dat mijn batterij ontlaadt wanneer de moto een tijdje stilstaat. Of ligt het aan de winter? Ik heb nu voor de zekerheid mijn batterij losgekoppeld (enkel bij lang stilstaan).
Weet iemand waar de oorzaak kan liggen? Help!!! Wat kan ik doen?
Groeten Dieter
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Dieter iedere batterij ontlaad bij lang stil staan.

Wat is lang voor jou?

Een druppellader erop wil de accu wel in conditie houden.
Reply

Met lang bedoel ik 1 a2 maanden.
Ik heb er wel af en toe mee gereden, maar had wel de indruk dat bij het starten de batterij steeds in kracht afnam.
Een druppellader lijkt inderdaad wel een oplossing en die wil ik mij ook aanschaffen de vraag is, moet ik op iets speciaals letten wanneer ik zo eentje wil kopen?
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Dieter een accu die niet gebruikt word ontlaad zich zelf langzaam, als de temperatuur dan ook nog eens daalt neemt de accu nog eens extra in capaciteit af.

Druppelladers heb je in conditioners die de accu in conditie houden en ze zijn er die heel langzaam bij laden en bv niet stoppen als de accu vol is. Dat doen de conditioners wel.

De riiten die je maakte in die twee manden waren die kort 5 a 10 km of langere ritten.
Hoe langer de ritten zijn hoe meer de accu vol word geladen.
Reply
Reactie van bezoeker 'baksteenjob', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou gaan voor de optimate 3.. dat is duidelijk de beste.. wel duur. (50 euro) maar .. dan heb je er geen omkijken naar..
Reply

Alvast bedankt voor jullie reactie.
En wat mij betreft, ik ga me zo een druppelladder aaschaffen.
Groeten Dieter
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)