02-28-2006, 11:35 AM
Reactie van bezoeker 'kaspar', geïmporteerd van het oude forum:
Ik geloof dat Henk erg veel geluk heeft. Bij de Hobbyist zien we veel koppen waar de klep van afgebroken is. Het is inderdaad zo dat de ene kop gevoeliger is dan de andere. Zo zien we dat de klep 1121 in een 75/6 bijna nooit breekt en dezelfde klep in een 80/7 van voor 1986 wel. Ook de klep 11249 breekt af en dan weer vooral als hij gemonteerd is in een R100GS of R100R. Vervangen van de geleiders helpt maar er zijn meer oorzaken: zo zal een klep die te eng heeft gestaan (klepspeling) veel sneller afbreken dan een klep die niet te eng heeft gestaan en nooit over de toeren gejaagd is. Meestal breekt de klep van de rechterkop en inderdaad de R45/65 kleppen zijn het allergevoeligst.
Ik geloof dat Henk erg veel geluk heeft. Bij de Hobbyist zien we veel koppen waar de klep van afgebroken is. Het is inderdaad zo dat de ene kop gevoeliger is dan de andere. Zo zien we dat de klep 1121 in een 75/6 bijna nooit breekt en dezelfde klep in een 80/7 van voor 1986 wel. Ook de klep 11249 breekt af en dan weer vooral als hij gemonteerd is in een R100GS of R100R. Vervangen van de geleiders helpt maar er zijn meer oorzaken: zo zal een klep die te eng heeft gestaan (klepspeling) veel sneller afbreken dan een klep die niet te eng heeft gestaan en nooit over de toeren gejaagd is. Meestal breekt de klep van de rechterkop en inderdaad de R45/65 kleppen zijn het allergevoeligst.