Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Laad lampje brandt R100
#1
Reactie van bezoeker 'Willem', geïmporteerd van het oude forum:

Onlangs heb ik een nieuwe accu gekocht voor mijn R100. Het beestje start met dit koude een stuk beter. Maar opeens is mijn (niet) laadlampje gaan branden en die gaat niet meer uit. Heeft iemand een tip?
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Heb je alleen de accu gewisseld? Zitten de polen dan wel goed aangesloten?
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Zijn echt alle accukabels goed aangesloten? Bv niet een massakabeltje vergeten?
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Floris', geïmporteerd van het oude forum:

Indien je accupolen van boven niet zijn afgedekt met een plastic kapje kan het zijn dat deze in contact komen met iets wat er boven zit ?
Sluit alles nog eens opnieuw aan en kijk eens wat er gebeurd met je buddy omhoog.
Mijn gok zou ook een fout massacontact zijn.
Succes
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

En, heel ver gezocht; een losse draad, bijvoorbeeld D+ aan het diode bord of de steker die onderin de spanningsregelaar zit? Wordt je accu wel opgeladen bij normaal toerental? Zoek ook eens in dit forum ,problemen met het laadcontrolelampje zijn vaker an de orde geweest.
Gek probleem, succes.
Egbert
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Willem', geïmporteerd van het oude forum:

Dank voor de tips jongens.
Avondje met mijn goede vriend Huib en het grote BMW boek alle tests gedaan. Meten is weten. De driepolige stekker van mijn spanningsregelaar er uit getrokken, de twee draden met elkaar verbonden: Boven de 1000 toeren gaat het lampie uit. Ik heb gelijk een spanningsregelaar besteld bij onze gastheer.

Brommertje staat trouwens te koop op marktplaats: die met die mooie sepia foto

Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:

Dan heb je dik mzzl. Meestal is de rotor wikkeling naar de knoppen en da's een dure terugkerende grap.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Stephan Rau', geïmporteerd van het oude forum:

ik had met mijn r75 het zelfde probleem na veel zoeken bleek de Diodebrug te zijn doorgeslagen. Nieuwe Diodebrug er in gezet een nooit meer las.
groetjes Stephan
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)