Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'Tom T', geïmporteerd van het oude forum:
Op de motorbeurs werd mij geadviseerd om zo'n accu te monteren om van de "storing" van het ABS systeem af te komen bij een lage accu spanning. (K1100)
Wie heeft er ervaringen met zo'n accu? Want dit zou d
Reactie van bezoeker 'Hendrik', geïmporteerd van het oude forum:
Je kunt gewoon het beste een originele BMW accu kopen. Dan ben je zeker van het probleem af voor een aantal jaren.
Varta levert ook geen problemen.
Andere accu's geven vaak problemen in (alleen in combinatie met ABS), ondanks de mooie verhalen.
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:
Zo een heb ik sinds 3 jaar in mijn '84 R100 zitten
Enige nadeel het is eerste montage Harley D....
Voor de rest puik ding, geen druppelader nax.
En na maanden stilstaan tik en starten maar.
Geen zuurlekkage en gerotzooi met corrosie meer.
Kost ff wat meer maar dan heb je ook wat.
10/10 tevreden
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:
Maar zit er op je Harley ook het gevoelige ABS?
Reactie van bezoeker 'Freddie', geïmporteerd van het oude forum:
Prima accu, gebruik hem al twee jaar in mijn K1200 LT. Is onderhoudsvrij en blijft zijn spanning goed houden ook na twee weken stilstand in de winter. Geen problemen meer met het ABS (knipperende lampjes t.g.v. te lage accuspanning)
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:
Lees nou eerst een!!! Ik heb helemaal geen HD. Daar worden ze als eertse montage gebruikt, waarschijnlijk niet vanwege gevoelige elektronica maar omdat alle andere accus's gewoon kapot rammelen.
Geen lekkage, geen ontlading niet bevriezen en duidelijk meer cranking power!
Reactie van bezoeker 'Maurice', geïmporteerd van het oude forum:
Als de Dry Cell een Gel accu is, dan heb ik er ervaring ermee.
En die is tot op heden OK.
Let op de laadspanning, te laag => gaat ie vlug leeg.
Te hoog?=> dan is de zure gel in een vloek en een zucht droog als je iets langere stukken rijdt. En dan doet ie het niet meer.
Inderdaad heb ik nog nooit zo'n startkracht mogen ervaren dan met de originele BMW (overigens "Exide") accu. Laadspanning tussen 13, 8 en 14,2 volt.
Afhankelijk welke electrische gebruikers ik aan heb.
Groet
Maurice