Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stationair toerental
#1
Reactie van bezoeker 'andre van dromme', geïmporteerd van het oude forum:

Graag zou ik een woordje uitleg willen krijgen over het probleem van een onstabiel stationair toerental.
Mijn 100 rt rijdt goed maar het stationair toerental zweeft altijd tussen de 600 en 1100 t/min.Bij vertrek is het altijd even spelen met het gas zoniet zou de motor willen afslaan.
Veertjes vervroeger vernieuwd ,carburators gereviseerd en terug syncroon gezet
maar helpt niets.Probleem was ervoor ook aanwezig.
Ben teneinde raad.
Een RT rijder in hart en ziel
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Hoe zit het met de elektra?

Bougies bougiekabels, bougiekappen, bobine (s)?

Hen jhe punten onsteking of elektronisch
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Wellicht valse lucht? Aanzuigrubbers ok? slangklemmen nog goed vast? Laat anders even je CO gehalte meten, desnoods gewoon even bij een autobedrijf. Kun je gelijk het HC bekijken (valse lucht beoordeling)
Klepspeling ok?
Probeer met een stroboscooplamp de timing te beoordelen.
Als laatste een compressiemeting. Wellicht een klep die niet 100% afsluit.
succes en laat ons weten svp.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'dirk kruis', geïmporteerd van het oude forum:

membraam vervangen lost meestal veel op
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)