Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
windscherm k1100rs
Reactie van bezoeker 'maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,
Heeft iemand ervaring met het windscherm van MV, zie site http://www.mv-motorrad.de/cosmoshop/lsho....0014,.htm
Groetjes,
Maurice

[img]/import/photos/t2886s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Ja, ik heb het er net afgehaald en vervangen door een Aeroflow scherm. Voor foto's van zo'n scherm op een K1100RS zie de site van Bert Meijerink. Het MV opzetschermpje doet zeker iets (minder druk, iets minder herrie) in mijn geval, ik ben 1,9 m lang. Het Aeroflow scherm is veel groter en bevalt me prima. Had ik jaren geleden al moeten doen, want het standaard BMW scherm is waardeloos en heeft mijn liefde voor de K1100RS soms op de proef gesteld! En de looks? Ach ja, over smaak valt niet te twisten, en ik vind het wel wat hebben. Bovendien is comfort ook wat waard.
Mocht je een MV schermpje overwegen, die van mij kan je overnemen voor de helft van de nieuwwaarde.
Groet,
Mark
K1100RS 1992 / 160.000 km
Reply

marc bedankt voor je reactie, Ik ga er nog eens over nadenken. Ik laat je nog weten als ik het MV schermpje wil overnemen.

GR,
Maurice
Reply

Quote:Ja, ik heb het er net afgehaald en vervangen door een Aeroflow scherm. Voor foto's van zo'n scherm op een K1100RS zie de site van Bert Meijerink. Het MV opzetschermpje doet zeker iets (minder druk, iets minder herrie) in mijn geval, ik ben 1,9 m lang. Het Aeroflow scherm is veel groter en bevalt me prima. Had ik jaren geleden al moeten doen, want het standaard BMW scherm is waardeloos en heeft mijn liefde voor de K1100RS soms op de proef gesteld! En de looks? Ach ja, over smaak valt niet te twisten, en ik vind het wel wat hebben. Bovendien is comfort ook wat waard.
Mocht je een MV schermpje overwegen, die van mij kan je overnemen voor de helft van de nieuwwaarde.
Groet,
Mark
K1100RS 1992 / 160.000 km
Hoi mark,

Ik zit nu ook zo'n aeroflowscherm te overwegen. Kun je me iets meer vertellen over rijeigenschappen, montage en andere dingen die jij relevant vindt om te weten? Tsja de looks. Op sommige foto's vind ik hem we aardig en op sommige foto's wat minder
Heb je overigens ook zo'n laminar lip overwogen?

Alvast bedankt voor je reactie,

Maurice
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludi', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Mark,

Heb eigenlijk dezelfde vraag als maurice en is dit scherm ook in nederland te verkrijgen.

Groeten Ludi
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom T', geïmporteerd van het oude forum:

Het monteren van het Aeroflow scherm is werkelijk een fluitje van een cent. Binnen 10 minuten is het klaar. Even goed ontvetten van de plaatsen waar de plakunits komen, het onderste deel onder de koplamp monteren en daarna het scherm er in ÈÈn keer op zetten en vastdrukken. Echt geen probleem! Wat ik wel kan adviseren is als je langer bent dan 1.85 om de hoge uitvoering te kiezen.
Het scherm is niet in Nederland via een dealer o.i.d. verkrijgbaar. Calamander in Engeland is de distributeur voor Europa. Hetzelfde scherm vanuit Amerika bestellen is vele malen duurder. (zie verder de site van Bert Meijerink. http://www14.brinkster.com/kserie/access...roflow.htm).
Mijn inziens kan een Laminair lip nooit de hoeveelheid windbescherming geven als zo'n groot scherm. Maar de reacties met de ervaringen hierover zijn echter ook niet verkeerd. Zoek eens in dit forum!

grt Tom.
Reply

Sluit me aan bij de reactie over de montage. Werkelijk geen probleem. Het bestellen bij de engelsen was via email ook zo gedaan. In mijn geval heb ik het geld eerst overgemaakt en daarna was het scherm binnen enkele dagen keurig aan huis bezorgd.
Ik ben 1,88 m lang en heb niet voor het hoge scherm gekozen. Ik ben bang dat ik er dan niet meer gemakkelijk over heen kan kijken. (In het buitenland zin daar zelfs allerlei regels voor geloof ik.)
Succes, Mark
Reply

Ja hoor!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)