Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hoe een K100RS opkrikken
Reactie van bezoeker 'JD', geïmporteerd van het oude forum:

heb zojuist een universele motokrick (jack) gekocht. Het oliecarter met koelribben is waarschijnlijk niet sterk genoeg om als steunpunt voor de jack te dienen. Hem opkrikken via de versnellingsbak heeft als nadeel dat hij overhelt op het voorwiel.

Om het oliecarter niet te beschadigen zou ik een frame maken welke ingrijpt op het carter via vier vijzen die je kunt invijzen in het carter. Ik vemoed dat deze draadtappen in het carter dienen voor de valbeugels.Is het carter sterk genoeg om door middel van vier bouten de moto op te krikken?
Reply
Reactie van bezoeker 'Pieter', geïmporteerd van het oude forum:

Misschien vind je een wat:

http://www26.brinkster.com/bertmeijerink...bokken.htm
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

zie http://www.powerplustools.nl/motorliften.htm staat eemn motor lift die je ook op het frame kan zetten met stelbare uitdraaibare steunen.

Bij de BMW Boxer moeten de uitlaten eraf om te kunnen gebruiken, deze heb ik zelf ook. Fijn stukje extra gereedscahp en doordat het een schaar is kun je de boel gerust een poos laten staan. (geen olie verlies zoals bij app.die werken met hydraulic.)
Reply
Reactie van bezoeker 'arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo JD,

Wat jij wil doen is heel goed ik doe dat zo al jaren.

Groeten Arnold
Reply
Hallo,

Tegenwoordig heb ik ook zo'n mooie K100RS en wil hem toch op een makkelijke maar veilige manier opkrikken.
Tegenwoordig heb je mooie paddockstands die ooner "alle" motorfietsen passen maar werkt iemand al met een paddock stand en wat zijn je ervaringen daarmee?

Thx!
Reply
Hoi JD, ik krik mijn K100RS al enkele jaren met op een normale garagekrik, gewoon onder het carter van de motor. Wel leg ik er eerst een plankje tussen. Nooit problemen mee gehad.

Hans
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)