Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olie lampje r100rs
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik kan me niet herinneren dat ik (sinds 1980) ooit een tweeklepsboxer heb gehad waarbij het lampje van de olie wÈl uitging als hij gewoon stationair draaide. Ik stel het toerental altijd wel vrij scherp af...
Hier lijkt me dus helemaal niets aan de hand, tenzij de R100RS dit nu voor het eerst vertoont bij gelijk stationair toerental. Let wel, dit is ervaringsdeskundigheid en geen technische vakkennis!
Met dank aan Ralf: ik bedoel natuurlijk het lampje van de laadstroom! Sorry!!!!
Reply
Reactie van bezoeker 'Harry', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Ik kan me niet herinneren dat ik (sinds 1980) ooit een tweeklepsboxer heb gehad waarbij het lampje van de olie wÈl uitging als hij gewoon stationair draaide. Ik stel het toerental altijd wel vrij scherp af...
Hier lijkt me dus helemaal niets aan de hand, tenzij de R100RS dit nu voor het eerst vertoont bij gelijk stationair toerental. Let wel, dit is ervaringsdeskundigheid en geen technische vakkennis!
Met dank aan Ralf: ik bedoel natuurlijk het lampje van de laadstroom! Sorry!!!!</blockquote>Hoi Allemaal

Het is dus het laadstroom lampje,rood dus en blijft branden tot ongeveer 1500 toeren.Is dit een probleem of kan ik er mee doorrijden,heb de r100rs pas een week dus heb nog niet veel ervaring met de fiets.

Gr HArry

[img]/import/photos/p15289s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'HansL', geïmporteerd van het oude forum:

Hangt van je spanningsregelaar af. Ik zou zeggen, nee, 1500 touren is geen probleem.
Leuke motor, trouwens.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

voor de zekerheid kan je nog (laten) meten hoe de laadstroom en de boordspanning is boven dit toerental. Als er laadstroom is en/of de spanning stijgt snel naar iets tussen 12,5 en 13,5 V zal het wel meevallen.
Groeten,
egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Is het niet zo dat de wat oudere boxers een wat zwakker type dynamo hebben. Waardoor bij stationair het laadstroom lampje oplicht. M.a.w. op dit type is het heel gebruikelijk dat het lampje oplicht? Zie ook het verhaal over steeds niet goed opgeladen accu bij korte ritten. Vooral bij boxers tot pakweg '85.
Echt niet bedoeld als vervelende opmerking maar gewoon een weetje.
gr marcel.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ab', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote><blockquote>Ik kan me niet herinneren dat ik (sinds 1980) ooit een tweeklepsboxer heb gehad waarbij het lampje van de olie wÈl uitging als hij gewoon stationair draaide. Ik stel het toerental altijd wel vrij scherp af...
Met dank aan Ralf: ik bedoel natuurlijk het lampje van de laadstroom! Sorry!!!!</blockquote>Hoi Allemaal

Het is dus het laadstroom lampje,rood dus en blijft branden tot ongeveer 1500 toeren.Is dit een probleem of kan ik er mee doorrijden,heb de r100rs pas een week dus heb nog niet veel ervaring met de fiets.

Gr HArry</blockquote>beste harry,

leuk om je vraag te lezen.......toen ik een aantal jaren geleden mijn eerste bmw uit
1989 kocht maakte ik me dezelfde zorgen...en stelde precies dezelfde vraag en kreeg toen ook die geruststellende antwoorden....en terecht....geen zorgen over maken.

Ik heb me toen in het waarom verdiept; waarom wel branden bij de motorfiets...en niet bij de automobielen bij deze lage toeren.
Ik kwam en kom tot de volgende conclusie; bij de motorfiets waordt de dynamo RECHTSTREEKS door de KRUKAS aangedreven en maakt dus DEZELFDE toeren.
Bij automobielen wordt de dynamo dmv een SNAAR en twee PULLEYS aangedreven
die een ONGELIJKE diameter hebben en de dijnamo sneller draait dan de krukas
wat weer betekent bij LAGERE toeren een HOGERE spanning.

succoet Ab
Reply
Reactie van bezoeker 'H.Wijnbergen', geïmporteerd van het oude forum:

Jongens bedankt ik ben weer een hoop kennies rijker,bedankt allemaal.

Prachtig forum,dit bedrijf verdient een pluim.

Ben nog opzoek naar leuke r100rs site,s

Gr HArry

Reply
Reactie van bezoeker 'Arno', geïmporteerd van het oude forum:

http://r100rs.natuurlijk.nl/index.html
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)