Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Nico', geïmporteerd van het oude forum:
Vanwege een schuivertje met m'n R1150GS ben ik op zoek naar een nieuwe einddemper. Mijn idee was om een Laser of Remus (zonder chip) te monteren, vanwege het mooie geluid, maar nu heb ik me laten vertellen dat dit nogal nadelige gevolgen heeft voor de rijeigenschappen. Wie heeft hier ervaring mee of kan me er wat meer over vertellen.
Reactie van bezoeker 'paul', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb een laser duotech erop zitten,zonder de inserts.Heerlijk geluid,zeker niet te hard (kat houdt een hoop tegen).Loopt nog altijd hetzelfde als met de originele demper.
Reactie van bezoeker 'Hugo', geïmporteerd van het oude forum:
De originele dempers zijn de beste en doen dat wat ze moeten doen: het geluid dempen. De uitlaat van een motorfiets is geen kachelschouw. De in- en uitlaatcomponenten van een motor zijn perfect op mekaar afgesteld, de capillaire werking van de complete uitlaatbuis is hier van het grootste belang. De zogezegde vermogenwinst die men verkrijgt door het monteren van een niet-originele demper is een fabeltje dat in stand gehouden wordt door de verkopers van dergelijke orgelpijpen en door onverantwoorde (macho-)motorijders die kicken op het kabaal dat ze produceren.
Nog veel prettige (stille ?)kilometers.
Hugo
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Over de waarde van "after-market" pijpen ten opzichte van de originele is al een keer heel veel geschreven op dit Forum. Zoek maar eens.
veel leesplezier,
Egbert