Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stotteren en rammelen K100RS
#1
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Na 160.000 km toch een serieus probleem. Vol gas op de Autobahn opeens stotteren en inhouden, en een vreemde rammel in het blok. De motor start en loopt wel, maar zeer onregelmatig, en komt dus stotterend op toeren. Het geluid (uit de kop?) verandert niet met het toerental mee. De brommer oneervol op een karretje naar huis gebracht en nog geen nader onderzoek kunnen doen. Iemand op voorhand enig idee en/of suggesties?
Bedankt alvast, groet,
Mark
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Sorry, het is een K1100RS
Mark
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Theo Boonen', geïmporteerd van het oude forum:

Controleer de distibutie ketting incl spanner en geleiders eens deze kunnen bij deze km stand wel versleten zijn.
Compleet vernieuwen is dan de enigste oplossing.
m.vr.gr. Theo.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn fiets wordt bijna dagelijks gebruikt, en ik heb helaas geen tijd om te sleutelen. Ik heb de motor daarom naar Jensen Nijmegen gebracht, ze kunnen er dinsdag naar kijken. Als iemand echter gelijksoortige problemen kent/ervaren heeft, hoor ik het graag.
Groet,
Mark
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Laat het ons maar weten wat er aan de hand was dan komen de reacties ook wel.
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Alles nagekeken en gemeten, blijkt het een slechte bougiekabel te zijn! Ook Jensen dacht in eerste instantie aan mechanische schade gezien het geluid, maar de motor lijkt helemaal gezond te zijn. Nooit geweten dat het niet meedoen van 1 cilinder zo'n onrustbarend geluid kan geven. Eind goed, al goed, en ik hoef niet meer aan sluiten in de dagelijkse files.
Groet,
Mark
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'olaf ', geïmporteerd van het oude forum:

He dit is een goed bericht 1 kabeltje ! succes verder HOI

[img]/import/photos/p15320s.jpg[/img]
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Tja als je maar twee pitten hebt en een doet niet mee dan heb je een hoop gedonder int vooronder.

Had ik laatst bij mijn TR1 (V Twin) daar bleek het vacuum slangetje van de carburateur naar de benzine kraan de boosdoender zte zijn. Achterste cilinder werd ook niet warm (zo merkte ik dat het een benzine probleem moest zijn. De vonk was nl O.K.)
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Ton,
t'is een K1100, dus normaal gesproken heb ik er vier..
Mark
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)