Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoger stuur voor K100RS
Reactie van bezoeker 'Thijs', geïmporteerd van het oude forum:

Het volgende: Ik heb een perfecte K100RS '84, maar een rug die naar de knoppe is. Je raadt het: of deze motor verkopen of een hoog (hoger) stuur.
Het laatste dus, ik wil er als het mogelijk is er een RT van maken. Mij is bekend dat de Hobbyist hier ervaring mee heeft en de kabels etc. kan leveren. Lukt het ombouwen tot RT niet, dan is me bekend dat er een mogelijkheid bestaat dat er tot op zekere hoogte een hoger stuur geplaatst kan worden. Ook Bert Meijerink wordt diverse malen genoemd.
Ik wacht jullie advies af.

Bij Voorbaar dank,
Thijs
Reply
Reactie van bezoeker 'kees roozemond', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Thijs,

Dit onderwerp is al verschillende malen aan de orde geweest
lees eerst de oude bijdragen svp.
Je vindt ze door in bovenstaande "zoeken in forum" het woord
stuur
in te geven.

Met vriendelijke groet,
Kees
K100/2
Reply
Reactie van bezoeker 'Helmer', geïmporteerd van het oude forum:

RT stuur is te hoog
diverse mogelijkheden die op FlyingBrick door rugpatienten zijn aangeprezen voor de K100RS/K1100RS:
LSL Touring bij Tante Louise http://www.louis.de/
Magura Enduro
K75/K100 basis stuur

voor zover ik weet blijven bij deze sturen de kabels etc. ongewijzigd.
Kijk ook es wat de Hobbyist kan leveren!
mvg
Helmer/Almere
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Thijs,

Ik heb ook een k100 rs gereden,vond het stuur ook erg laag.
Heb dat indertijd opgelost door de stuur stroppen 3cm op tehogen met twee schijven.
Kabels en rem slang bleven zo net lang genoeg.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt mij heeft het toe (1987) goed geholpen.

Groeten Arnold
Reply
Reactie van bezoeker 'thijs', geïmporteerd van het oude forum:

Kees, Helmer en Arnold,

Bedankt voor jullie reactie, ik doe er mijn voordeel mee

gr. Thijs
Reply
Reactie van bezoeker 'steven', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Het volgende: Ik heb een perfecte K100RS '84, maar een rug die naar de knoppe is. Je raadt het: of deze motor verkopen of een hoog (hoger) stuur.
Het laatste dus, ik wil er als het mogelijk is er een RT van maken. Mij is bekend dat de Hobbyist hier ervaring mee heeft en de kabels etc. kan leveren. Lukt het ombouwen tot RT niet, dan is me bekend dat er een mogelijkheid bestaat dat er tot op zekere hoogte een hoger stuur geplaatst kan worden. Ook Bert Meijerink wordt diverse malen genoemd.
Ik wacht jullie advies af.

Bij Voorbaar dank,
Thijs
Thijs,

Ik heb een K100rs (geimporteerd uit Milaan) omgebouwd naar een kale versie met standaard hoog stuur. De electra kabels zijn lang genoeg (liggen onder de tank). Wel nieuwe bedieningskabels kopen voor gas, choke etc. Rijdt veel beter dan de zithouding van RS. Stuurt veel lichter dankzij groter stuur en veel beter zicht in je spiegels. Tevens wordt de motor ook lichter, dit merk je als je de kuipdelen demonteert !! Deze kun je inruilen voor de andere onderdelen (kabels,stuur, spiegels, lamp etc) bij diverse zaken zoals de Hobbyist etc.

Steven
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)