03-26-2006, 06:47 PM
Reactie van bezoeker 'halflive', geïmporteerd van het oude forum:
Hoe hoger de compressie hoe meer het nodig was om lood toe te voegen aan de benzine om zelfontbranding tegen te gaan. Maar ook om het inbranden van de klepzetels tegen te gaan.</blockquote>klopt.
de benzinefabrikanten konden geen andere manier bedenken om de klopvastheid omhoog te krijgen anders dan lood toe te voegen.
de motorfabrikanten maakten dus ook hun kleppen en zittingen niet harder als noodzakelijk was.
het probleem komt nu het lood verboden is geworden.
als je dus de compressie verlaagd kan je op goedkopere benzine rijden.
eeb bmw die minstens 50.000 km op gelode benzine gelopen heeft kan ook prima op loodvrij rijden.
de zittingen en kleppen zijn door het vele sluiten hard geslagen en gestempeld met lood.
als je ineens heel veel klepspeling moet corrigeren is het vroeg genoeg om kleppen zittingen en geleiders te vervangen
Quote:<blockquote><blockquote>hallo, what about the valves and valveseats!Hebben niks te maken met 95 of 98, wel met het gebruik van gelode of ongelode benzine. </blockquote>Volgens mij was het zow:
da's toch wat slimmer dan de compressie dacht ik?
Hoe hoger de compressie hoe meer het nodig was om lood toe te voegen aan de benzine om zelfontbranding tegen te gaan. Maar ook om het inbranden van de klepzetels tegen te gaan.</blockquote>klopt.
de benzinefabrikanten konden geen andere manier bedenken om de klopvastheid omhoog te krijgen anders dan lood toe te voegen.
de motorfabrikanten maakten dus ook hun kleppen en zittingen niet harder als noodzakelijk was.
het probleem komt nu het lood verboden is geworden.
als je dus de compressie verlaagd kan je op goedkopere benzine rijden.
eeb bmw die minstens 50.000 km op gelode benzine gelopen heeft kan ook prima op loodvrij rijden.
de zittingen en kleppen zijn door het vele sluiten hard geslagen en gestempeld met lood.
als je ineens heel veel klepspeling moet corrigeren is het vroeg genoeg om kleppen zittingen en geleiders te vervangen