02-05-2006, 11:47 PM
Reactie van bezoeker 'Jorg', geïmporteerd van het oude forum:
Als het blok niet draaide is het een ander verhaal, en zou inderdaad je ontluchting dicht kunnen zitten, hoewel ik me dat bijna niet voor kan stellen.</blockquote>De motor draaide stationair. De damp kwam er met veel lawaai uit. Ik heb ondertussen begrepen dat het volume in het blok varieert door de verplaatsing van de zuigers. Wat mij opgevallen is dat er onder de inlaatklep in de linker cilinder altijd een plasje olie staat. Deze olie komt m.i. via de carterontluchting door de carburateur hier terecht.
Quote:<blockquote>Toen ik bij mijn R100 de olievulplug ñna een lange rit- verwijderde viel het mij op dat er blijkbaar nog al een grote druk heerst in het carter als de motor draait. De olienevel kwam met hoge snelheid naar buiten. Is dit normaal en heeft dit een bepaalde functie?Draaide je de plug er af met draaiende motor of lees ik dat verkeerd? Dan kan het wel zijn dat er wat nevel om je oren vliegt vnawege de diverse draaiende delen die ook allemaal gesmeerd worden en tijdens het draaien wat van die olie "verliezen".
Als het blok niet draaide is het een ander verhaal, en zou inderdaad je ontluchting dicht kunnen zitten, hoewel ik me dat bijna niet voor kan stellen.</blockquote>De motor draaide stationair. De damp kwam er met veel lawaai uit. Ik heb ondertussen begrepen dat het volume in het blok varieert door de verplaatsing van de zuigers. Wat mij opgevallen is dat er onder de inlaatklep in de linker cilinder altijd een plasje olie staat. Deze olie komt m.i. via de carterontluchting door de carburateur hier terecht.