Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afstellen achterbruglager r45-79
Reactie van bezoeker 'Peter van Oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Ben de achterbrug lagers aan het smeren en wil ook het aandraai moment controleren(10 Nm), nu heb ik veel gereedsschap, maar niet dat stuk om de borgmoer los en weer vast te draaien(mijn dop is net te dik), wie in mijn omgeving-R-dam-Zoetermeer- heeft het wel en is bereid mij te helpen??

Alvast bedankt !
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Randje van de dop slijpen?

Ik zou dat netjes in de draaibank doen, maar in geval van nood kan het ook langs de slijpsteen.
Of zet de dop met een bout/moer in de boormaschien, klem boormaschien in de bankschroef en haal de slijptol erlangs.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

hoi paul, ik heb dat overwogen, maar ik denk dat het sw 28 (?) is, en ik ben er eigenlijk niet voor om die te verzwakken, maar in uiterste nood kan het tuurlijk wel.

bedankt alvast voor je vlotte reactie.

grt, peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Peter
Net even in de schuur gekeken: 27 mm is de maat van deze moer.
Mijn motoren (r80 en een r100rt) hebben deze maat, en in het verleden heeft mijn vrouw ook een r45 gehad waar ik ook aan sleutelde.
Zelf heb ik geen dopsleutel verbouwd, maar in een goeie gereedschapszaak een pijpsleutel gekocht van 27 mm van stahlwille die van dunwandig sterk staal zijn en waar maar een klein beetje vanaf hoeft te worden geslepen zodat hij past om de moer voor de achterbrug van je BMW.

suc6

maarten
Reply
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Past ie echt niet of past ie bijna? Dan wil voorzichtig erop tikken met een rubber hamer ook nog wel eens helpen.

Afslijpen is inderdaad ook een optie, materiaal genoeg over het algemeen.
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

hallo,

uh, hij liep tegen het materiaal vd achterbrug aan, dus slaan lijkt me geen optie.

die pijpsleutel is wel een idee.

grt, peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Berichtje uit de schuur.

De dop is idd. sw 27mm.

Ik heb een dop 27 terug gedraait van 36mm naar 35mm buitenmaat, er staat dan nog vlees genoeg.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v o ', geïmporteerd van het oude forum:

paul, ik ga het proberen!
dank
Reply
Reactie van bezoeker 'maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Hi Guys.
Ik heb op de draaibank en 27mm dop keurig teruggedraaid totdat ie pastte.
Gaat monster, en de achterbrug kan er in een poep en een zucht mee uitgebouwd Èn weer keurig ingebouwd worden. De afgedraaide dop heeft al dat "geweld" keurig uitgehouden.

GreetZ
Maurice
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Maurice,

zou je bereid zijn voor andere forum ganger ook een dop te af te draaien?

Geen idee waar je woont want men zal in je omgeving moeten woenen stel ik me zo voor.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)