Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
borging overstroompennetje bing gasschuifcarb
Reactie van bezoeker 'martin bakker', geïmporteerd van het oude forum:

hoe borg ik het pennetje waarmee je de vlotter van een bing gasschuifcarburateur naar beneden duwt om koud te starten.Het gaat hiet om het model zonder choke.Om de carb te restaureren heb ik de borging weggevijld om het pennetje eruit te kunnen halen,want anders krijg je 'm er niet uit.Heeft iemand enig idee?Alvast bedankt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

In Peters handboek staat een plofprent waarop een splitpen door de vlotterpen is getekend.
Op www.bing.de kan je bij Daten een beschrijving downloaden (PDF) van type 21, deze lijkt er sterk op (andere doorlaatdiameter). Daarop wordt de splitpen niet nadrukkelijk getoond maar je leert wel alles over de carburateur.
Zelf heb je als het goed is type 26/111 en 112, de laatste 3 cijfers gaan over links en rechts.
Succes.
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'martin bakker', geïmporteerd van het oude forum:

De typen carbs kloppen,peters heb ik ook gelezen en ik heb gezien wat je bedoeld,Jan Beck, in Wijhe zei ook dat hij wel eens een heel klein gaatje in het pennetje geboord had en er een splitpennetje in had gezet.Dat is dus kennelijk de manier.Bedankt!
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

In een duitse onderdelen lijst (Ulli's) vond ik nog een afbeelding waar deze borgpen genoemd wordt: bij hun heet hij Vergaser-Tupfer Splint met nummer 39165.
Je zou dus ook de hobbyist kunnen mailen met de vraag of zij dit kunnen leveren. Succes,
egbert
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)