Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kortsluiting ?
#1
Reactie van bezoeker 'boxer-rinus', geïmporteerd van het oude forum:

na aansluiting van de handvatverwarming bij mijn GS brand de zekering door
en de bekleding van de oranje draad van het blok naar de schakelaar in mijn
cockpit smelt gewoon weg.
er gaan 3 draadjes naar de schakelaar , zwart/oranje/groenblauw.
wie weet wat er mis kan zijn?
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'boxer-rinus', geïmporteerd van het oude forum:

kan het zijn dat bedrading die nooit gebruikt is , en nu opeens mee moet gaan
doen , kortsluit ?
deze stekker onder de tank is tenslotte 9 jaar niet gebruikt.
ook vind het van die dunne draadjes 0.5 mm voor een handvatverwarming.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Als je de sluiting hebt gekregen nadat je de verwarming hebt aangesloten, kan het eigenlijk niet anders dan dat het probleem in je verwarming zit.
hoeveel watt is die verwarming eigenlijk?
Meet de verwarming eens door op weerstamd, U=I*R
Dus wattage/spanning=R.
Kijk eens of dit klopt.

Chris
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Stomme fout.
U=I*R
P=U*I

BV verwarming 100W is 100/12=8.33 Ampere.
12/8.33=1.4 Ohm.

Dat krijg je dus als je te weinig koffie drinkt!

Chris
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:

Is de handvatverwarming een orgineel BMW setje of een zelf samengesteld geheel?
Als het zelf samengesteld is, is er dan een schakelaar gebruikt met een controle lampje.Als dit zo is dan is de schakelaar waarschijnlijk verkeerd aangesloten.
(Massa draadje op het verkeerde pootje)
Remedie: schakelaar met een multimeterje uitmeten.

Suc6 Arie
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'boxer-rinus', geïmporteerd van het oude forum:

het is orgineel van BMW , heeft op een r1100rt gezeten.
de stekkertjes passen prima , 1 driepolig in de cockpit voor de schakelaar.
en 1 4-polig onder de tank voor de voeding.
alleen de oranje smelt de bekleding weg als ik hem aanzet, oranje zit in de
3 polige stekker in de cockpit.
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'boxer-rinus', geïmporteerd van het oude forum:

zou de oranje draad ook een weerstand draad kunnen zijn?
die de handvaten op halve kracht laat werken en de stroom moet wegleiden.
wie heeft er ervaring met dit klusje?????????????
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)