Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vrije slag rempedaal
#1
Reactie van bezoeker 'Frans', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R100RT uit 1980 heeft een remschijf achter, bij het remmen moet ik behoorlijk intrappen voordat er remmend effect optreedt. Als ik echter op de motor van mijn vriendin rijdt; een R75 met een remschoen achter dan valt op dat aantippen van het rempedaal voldoende is. Remmen op deze manier voelt dan een stuk prettiger en veiliger. Hoe kan ik het remmen van mijn motor verbeteren. Iemand suggesties?
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'dirk kruis', geïmporteerd van het oude forum:

hallo even een tip wat ik bij mijn motor <R100RT 78>ook gedaan heb ik heb de hoofdremcilinder vervangen voor een nieuwe plus een paar andere nieuwe remblokken de remklauw geheel gereviseerd en een staalomvlochte remleiding geplaatst,remt als een beer het wiel blokeerd als je hem intrapt.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

een zo snel blokkerend wiel is zeer ongewenst!

kijk effe in overbrenging naar de cilinder, misschien zit er ergens een stel mogelijkheid?

grt, peter
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Heb het zelfde gehad met een R 100 RS van 78.
Toen bleek het echter lucht te zijn die niet op een normale manier eruit kon.
Klauw gedemonteerd, stukje hout tussen de blokken en de ontluchtingsnippel goed naar boven houden heeft het gewenste resultaat gegeven.
Echter met de, standaard, remcilinder vond ik hem nooit echt goed remmen. Dit in tegenstelling met mijn huidige K 75.
Techniek in 78 was ook minder dan nu, dus ik verwacht dat hij nooit te vergelijken zal zijn met een modernere motor.

Prettige kerstdagen

Ron
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'dirk kruis', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:hallo even een tip wat ik bij mijn motor <R100RT 78>ook gedaan heb ik heb de hoofdremcilinder vervangen voor een nieuwe plus een paar andere nieuwe remblokken de remklauw geheel gereviseerd en een staalomvlochte remleiding geplaatst,remt als een beer het wiel blokeerd als je hem intrapt.
ALLEEN ALS JE HEEL HARD OP DE REM TRAPT!
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'wim wijlaars', geïmporteerd van het oude forum:

je mag volgens mij niet een trommel en een schijfrem over een kam scheren
echter een schijfrem moet zeker ook goed remmen
monteer originele blokken ververs de vloeistof en stel speling tussen pedaal en cylinder af,eventueel monteer je een teflon slang in plaats van de originele
teflon rekt nog minder dan rvs omvlochten
echter ik hou helemaal niet van een blokkerende rem vooral in de regen in een onverwachte situatie
groetjes wim
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Frans', geïmporteerd van het oude forum:

Dank voor alle reacties. Uiteindelijk durfde ik het aan en de zaak gedemonteerd. De remcilinder bleek gescheurd!! Zo zie je maar, voortaan accepteer ik niet zomaar een afwijking. Mij te gevaarlijk.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)